Pressemeddelelser

Pressemeddelelser fra Høreforeningen

• 1 ud af 5 erhvervsaktive har høreproblemer
    Mange danskere i den erhvervsaktive alder har nedsat hørelse i større eller mindre grad. Det viser en ny rapport fra Vive. Mennesker med en del hørevanskeligheder arbejder i gennemsnit færre timer og deltager mindre i det sociale samvær på jobbet end normalthørende.

• Mundbind gør kommunikationen svær
    Brug af mundbind giver mennesker med hørenedsættelse ekstra svære betingelser. Høreforeningen har derfor udviklet en række gode råd, der letter kommunikationen.

• Tilgængeligt folketingsvalg, tak!
    Mennesker med hørenedsættelse har brug for teleslynger, tekstning og taledisciplin for at følge med i den politiske debat op til folketingsvalget.

• Er I klar til at passe på ørerne?
    Roskildeeee! Højt lydtryk i flere dage skader ørerne - og skaden kan ikke repareres. Husk de gode råd fra Høreforeningen.
  • World Hearing Day 2016
    WHO har i år udnævnt 3. marts til World Hearing Day. Høreforeningen opfordrer alle skoler til at bruge 15 minutter på hørelse.
  • Klart flertal vil gerne have tekster på danske biograffilm
    Kun få generes af undertekster på danske biograffilm. Det viser en undersøgelse foretaget af Høreforeningen. Alligevel sker det yderst sjældent, at biograferne sætter tekster på danske film og hermed holdes op mod 800.000 danskere, der har svært ved at høre, ude af biografoplevelsen.