Handelsbetingelser

mail@hoereforeningen.dk
CVR-nr.: 61032312

Betaling

Alle varer er prissat i dansk valuta og inklusiv danske skatter. Høreforeningen modtager betaling med Dankort eller Mobile Pay. Bemærk, at Mobile Pay kun kan benyttes, hvis denne er knyttet til et dankort.

Når du vælger at betale elektronisk, er det Høreforeningen, der er ansvarlig for korttransaktionen. Høreforeningen krypterer alle dine kortoplysninger. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

Dankort Secured by Nets

Høreforeningen bruger 2-faktor godkendelse ved betaling med Dankort, da dette er et krav fra EU. Det betyder, at du bliver bedt om at godkende betalingen via Nem-ID. Hvis du ikke har Nem-ID, kan du også vælge at få tilsendt en kode via sms.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret ved køb i Høreforeningens webshop. Skulle du fortryde, kontakt da foreningen (se kontaktinfo øverst). Hvis du fortryder et køb tilbagebetaler Høreforeningen hele det beløb, du har betalt, inklusiv dine forsendelsesomkostninger. Du skal dog selv betale dine forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering af varen. Der er ikke fortrydelsesret på pengegaver (donationer).

Refundering og ombytning

Høreforeningen refunderer ikke beløb efter de 14 dages fortrydelsesret. Hvis varen har mangler eller er defekt ombyttes til en ny. Høreforeningen dækker returforsendelsesomkostningerne.

Reklamationsret

Høreforeningen følger gældende dansk lov. Du kan reklamere over fejl og mangler ved varen indtil 2 år efter købet.

Fragt

Fragtprisen i Høreforeningens webshop er på 35 kr. Nogle varer er dog uden fragt. (Du kan se under beskrivelsen af de enkelte varer, om der er fragt på). Høreforeningen sender kun varer til danske adresser. Bor du i udlandet og ønsker varer fra vores webshop, bedes du kontakte sekretariatet.

Håndtering af personlige oplysninger

Når du er medlem, kunde eller bidragyder hos os, indsamler vi følgende almindelige personoplysninger fra dig: Navn, adresse, postnummer, by, mobilnummer, e-mailadresse, registrerings- og kontonummer. Afhængig af dit forhold til os, indsamler vi oplysninger om dit CPR-nr., eksempelvis hvis du skal have fradrag for eventuelle bidrag eller såfremt vi har en indberetningspligt.

Giver du et gavebidrag til foreningen, skal du vide, at beløb op til 14.500 kr. er fuldt fradragsberettigede, da Høreforeningen er godkendt af skattemyndighederne til at modtage gaver i henhold til Ligningslovens § 8 A. Høreforeningen har brug for dit CPR-nr. for at indberette beløbet til SKAT.

Hvis du har bestilt noget i vores webshop, anvender vi dine personoplysninger til at:
•    stille funktionaliteterne på vores hjemmeside, herunder i vores webshop, til rådighed for dig
•    fremsende ordrebekræftelser til dig
•    svare på dine eventuelle spørgsmål og efterkomme dine anmodninger
•    kunne udføre dine ordrer
•    kunne håndtere administration af kundeforholdet til dig

Se i øvrigt vores privatlivspolitik.