Medlemsfordele

Med dit medlemskab støtter du arbejdet for bedre forhold for mennesker med lyd- og høreproblemer og øresygdomme, men du opnår også selv en række konkrete fordele. Se denne korte film om Høreforeningen, og hvorfor du skal være medlem:

Meld dig ind Høreforeningen her

Der er mange gode grunde til at melde dig ind i Høreforeningen:

Vi kæmper aktivt for mennesker med lyd- og høreproblemer

Når du melder dig ind i Høreforeningen, hjælper du ikke kun dig selv, men alle med lyd- og høreproblemer eller sygdomme i øret. Som medlem er du med til at støtte vores arbejde for:

• Kortere ventetid på høreapparater samt et enkelt og mindre opdelt system, hvor kvalitet i behandlingen er i centrum
  • Ensartede behandlingstilbud til mennesker med tinnitus, menière mv.
  • Brugernes ret til høretekniske hjælpemidler
  • At mennesker med lyd- og høreproblemer inkluderes fuldt ud i samfundet
  • Øget tilgængeligheden, fx i form af teleslynger, adgang til tolkning og flere tekster på tv og andre medier
  • At forebygge høreproblemer, fx ved at oplyse om risikoen for støjskader

Du kan læse mere om, hvad vi arbejder for i vores Mærkesager.

Hvad koster det?

Et enkeltmedlemskab koster 325 kr. om året i kontingent, mens et familiemedlemskab koster 460 kr. om året. Et familiemedlemskab er et fælles medlemskab for ægtefælle/samlever eller forældre med børn med høretab. Et ungemedlemskab koster 200 kr. om året. Vær opmærksom på, at dette medlemskab kun gælder for dig, der over 18 og højst 30 år. Herefter sørger vi automatisk for at omdanne dit ungdomsmedlemskab til et almindeligt enkeltmedlemskab.

Høreforeningens medlemsafdeling

Du kan komme i kontakt med Høreforeningens medlemsafdeling på tlf. 36 75 42 00 alle hverdage mellem 10-14. Eller via e-mail: medlem@hoereforeningen.dk

Meld dig ind Høreforeningen her