Bidrag

Gaver

Høreforeningen er glad for alle gaver - store som små. Du kan støtte foreningens arbejde på mange måder:

Donér et beløb via netbetaling

100,00 kr.

250,00 kr.

500,00 kr.

I hele kroner.

Indtast dit CPR-nummer, hvis du ønsker, at vi indberetter din donation til SKAT, så du kan få fradrag for dit bidrag.

Bankoverførsel

Hvis du ønsker at støtte via en bankoverførsel kan det ske til Høreforeningens bankkonto i Nordea: Reg. nr 2191 og kontonr. 807 56 12207

Medlemmer af Høreforeningen modtager hvert år - hvis de ikke er tilmeldt betalingsservice - et girokort til betaling af medlemskabet. Her er der afsat plads til at tilføje et frivilligt engangsbeløb som gave til foreningen.

Regler for skattefradrag

Beløb op til 17.200 kr. (tallet er fra 2022) er fuldt fradragsberettigede, da Høreforeningen er godkendt af skattemyndighederne til at modtage gaver i henhold til Ligningslovens § 8 A. Høreforeningen vil kontakte dig med henblik på at få dit CPR-nr. for at indberette beløbet til SKAT. Fradragets værdi er ca. 26 %, så hvis du giver 100 kr., sparer du ca. 26 kr. i skat.

Medlemskab af foreninger er ikke fradragsberettiget. Derfor indgår et medlemskab af Høreforeningen ikke i det samlede gavebeløb.