Virtuelt fyraftensmøde for forældre med børn med høretab

TEMA: En usynlig funktionsnedsættelse?

Virtuelt fyraftensmøde for forældre med børn med høretab

Høreforeningen inviterer til to virtuelle møder med Høreforeningens psykolog Camilla Carlsen Bechsgaard for dig, der er forælder til et barn med høretab. Møderne foregår via Zoom på disse tidspunkter:

21. marts 2022 kl. 16 – 17 (0-10 år)
31. marts 2022 kl. 16 - 17 (11-18 år)

Camilla fortæller i sit oplæg om identitetsdannelse og opfattelsen af “at have et handicap”, når man er barn/ung med høretab. På mødet kommer hun ind på, hvad I som forældre skal være opmærksomme på, i forhold til jeres barns:
- trivsel
- sociale og personlige udvikling
- identitetsudvikling
- selvaccept

I får en øget forståelse af, hvilke udfordringer I som familie kan komme til at møde, samt en række redskaber til at støtte jeres barn bedst muligt gennem opvæksten. Oplægget vil være tilpasset aldersgrupperne 0-10 år, og 11-18 år, da der er stor forskel på at være et yngre barn med handicap og en spirende teenager der skal ud i verden på egen hånd.

Tilmelding til oplæg målrettet aldersgruppen 0-10 år mandag den 21. marts: TILMELD 0-10 ÅR

Tilmelding til oplæg målrettet aldersgruppen 11-18 år den 31. marts: TILMELD 11-18 ÅR

Om oplægsholder

Camilla Carlsen Bechsgaard er uddannet psykolog og har egen praksis i Odense samt er tilknyttet Høreforeningens tilbud om gratis psykologhjælp. Hun har arbejdet med relationer mellem mennesker siden 1999 – både voksne, børn og familier. Derudover har hun beskæftiget sig med konsekvenserne af hørenedsættelse, menière og tinnitus og de psykiske følgevirkninger heraf. Camilla har selv en hørenedsættelse.

Det praktiske

Som bekræftelse på din tilmelding, vil du modtage en mail, der hedder Tilmeldingsoplysninger, med et link til selve arrangementet enten den 21. eller den 31. marts. Såfremt du ikke har modtaget denne mail, tjek da evt. dit spamfilter/uønsket mails indbakke.

Har du yderligere spørgsmål til arrangementet kontakt Linda Dybdal Nielsen via mail: Ldn@hoereforeningen.dk eller telefonnr. 3073 9399.
Og hvis det er første gang eller lidt længe siden du sidst har deltaget på et zoommøde, finder du her Høreforeningens guider til zoom: www.hoereforeningen.dk/zoom
Det er ligeledes muligt at booke et digitalt testopkald, hvor vi sammen tester om zoom kan virke på din PC, tablet eller iPad. Kontakt Linda for mere information.

Lagt på 14. marts 2022