Verdens Høredag: Ud af isolationen

- Fællesskabet betyder meget, siger Erik om at være medlem af Høreforeningen.

Verdens Høredag: Ud af isolationen

Denne video er produceret i anledning af Høreforeningens fejring af Verdens Høredag, hvor vi i år har fokus på Høreforeningens unikke fællesskab under temaet - Lad ikke høretab begrænse dig:

Video og tekst er produceret af Irene Scharbau

Erik Andersen på 88 år er medlem af Høreforeningen som pårørende. Hans kone hører dårligt, og derfor er de begge to medlemmer.

- Der tales jo meget i dag om ensomhedsfølelse. Og et hørehandicap er meget isolerende. Man holder sig tilbage, og andre kan synes, at man er svagt opfattende, hvilket jo ikke er tilfældet. Men derfor er vi medlemmer, fortæller Erik Andersen, der er medlem af Billund lokalafdeling og roser afdelingen for omsorg for mennesker for høretab.

- Og man gør meget ud af at integrere alle, så ingen sidder og føler sig ensomme i et stort selskab, fortæller han.

De mødes med andre i hørecafeer, hvor der stille og roligt gøres plads til, at alle kan fortælle deres historier.

- Det er en effektiv ting mod isolation. De store møder går ikke, hvis bare en sidder og er ensom. Hos os bliver vi ’indstødte’ i stedet for udstødte. Isolation er den værste fjende, siger Erik Andersen.

- Fællesskabet betyder meget. Vi er pensionister begge to og kunne måske godt være der, hvor vi begyndte at isolere os. Men vi får et rigtig godt skub i Høreforeningen, siger han.

Se mere om Verdens Høredag her.

Lagt på 1. marts 2020

Verdens Høredag tilbud: Få et ½ års medlemskab til halv pris

I anledning af Verdens Høredag den 3. marts kan du i hele marts 2020 få ½ års medlemskab til halv pris. Det vil sige, at du betaler 100 kr. for et halvt år (normalpris 305 kr. årligt). Du kan også få et ½ års familiemedlemskab for 150 kr. (normalpris 440 kr.). Når det halve år er gået, overgår du til normalt kontingent.

Meld dig ind her.Verdens Høredag 2020