Verdens Høredag: Får en masse ud af fællesskabet

Medlemskab af Høreforeningen er vigtigt for Karina Øbro.

Verdens Høredag: Får en masse ud af fællesskabet

Denne video er produceret i anledning af Høreforeningens fejring af Verdens Høredag, hvor vi i år har fokus på Høreforeningens unikke fællesskab under temaet - Lad ikke høretab begrænse dig:

Video og tekst er produceret af Irene Scharbau

- Jeg er så glad for mit medlemskab i Høreforeningen, siger Karina Øbro på 27 år, der er software-audiolog og har været høreudfordret, siden hun var barn.

- Det er meget forskellige mennesker, der får et fællesskab her. Folk snakker sammen, er så åbne og deler ting, selv om de har forskellige baggrunde. Jeg føler selv, jeg både giver en masse til fællesskabet og får en masse igen, siger hun.

Hun er medlem for at bidrage til arbejdet for høresagen, men også for at få viden.

- Både i mit private liv og da jeg var audiologi-studerende gavnede det mig, og siden har jeg haft lyst til at bidrage til Høreforeningens arbejde, fortæller Karina, der både er aktiv i arbejdet med unge og erhvervsaktive i foreningen.

- Det er meget forskellige og vigtige grupper. Jeg får så meget igen i de fælleskabe. Vi deler alle de ting, der er omkring at have et høretab, det besværlige, det sjove, fortæller Karina, der i dag har cochlear implant.

Karina Øbro er en aktiv frivillig, er med til at lave arrangementer og netværk, men har også selv meget udbytte af at deltage. Med årene har hun opdaget, hvor vigtigt Høreforeningens arbejde er.

- Hvis man skal have ting til at ske på høreområdet, må Høreforeningen presse på, råbe politikerne op. Det sker ikke af sig selv. Og resultaterne har gjort min motivation større for at være en del af Høreforeningen, forklarer hun.

Se mere om Verdens Høredag her.

Lagt på 2. marts 2020

Verdens Høredag tilbud: Få et ½ års medlemskab til halv pris

I anledning af Verdens Høredag den 3. marts kan du i hele marts 2020 få ½ års medlemskab til halv pris. Det vil sige, at du betaler 100 kr. for et halvt år (normalpris 305 kr. årligt). Du kan også få et ½ års familiemedlemskab for 150 kr. (normalpris 440 kr.). Når det halve år er gået, overgår du til normalt kontingent.

Meld dig ind her.Verdens Høredag 2020