To nye æresmedlemmer i Høreforeningen

Carsten Hussing og Svend Stennicke Larsen er udnævnt til æresmedlemmer.

To nye æresmedlemmer i Høreforeningen

Det er ikke hver dag, der udnævnes nye æresmedlemmer i Høreforeningen, og indtil for ganske få dage siden havde foreningen da også kun ét nulevende af slagsen, nemlig tidligere landsformand H.M. Møller.

Men nu har vi yderligere to, idet Carsten Hussing fra Tilgængelighedsudvalget og Svend Stennicke Larsen, formand i Roskilde Lokalafdeling, er udnævnt til æresmedlemmer i Høreforeningen.

Carsten var i går inviteret til møde på sekretariatet, hvor landsformand Majbritt Garbul Tobberup kunne overbringe den gode nyhed.

Carsten Hussing og landsformand Majbritt Garbul Tobberup

Carsten bliver tildelt æresmedlemskab, fordi han arbejder med ildhu for tilgængelighed og med hans entusiasme, viden og positive tilgang, opildner andre. Carsten har igennem mange år gjort et kæmpe arbejde på tilgængelighedsområdet, hvor blandt andet hans store bygningsmæssige og tekniske viden om teleslynger og teknik er et stort aktiv.

Han er tidligere formand for Høreforeningens Tilgængelighedsudvalg, men er fortsat medlem i udvalget og repræsenterer også Høreforeningen i en lang række sammenhænge. Fx i TV2's Brugerråd, i DSB's Handicappanel, Pengeinstitutternes Handicapudvalg, DH's bygningsreglement, DH's trafikmøder og DH's møder om ”God adgang”.
Carsten har også undervist og holdt foredrag, og så har han tidligere været i bestyrelsen i Allerød Lokalafdeling lige så lang tid, den har eksisteret.

Fik  nyhed på årsmødet

Svend Stennicke Larsen fik beskeden på Roskilde Lokalafdelings årsmøde i lørdags, hvor landsformanden deltog.

Svend Stennicke Larsen og landsformand Majbritt Garbul Tobberup

Svend har i årevis arbejdet utrætteligt for høresagen, både i Roskilde Lokalafdeling, hvor han har været en særdeles aktiv formand og på landsplan som medlem af Høreforeningens hovedbestyrelse. Svend fortjener at blive hædret for sit enorme arbejde, sit store engagement og sin venlige måde at være formand i Roskilde på. Derudover har Svend gjort et stort arbejde med at arrangere rejser for alle Høreforeningens medlemmer til eksempelvis Rom, Kroatien, Budapest, Lissabon mv.

Svend har også i en periode været næstformand i Høreforeningen under den nuværende landsformand.

Både Carsten Hussing og Svend Stennicke Larsen vil blive fejret af Hovedbestyrelsen ved en senere lejlighed.

Lagt på 13. februar 2020

Webdesign og udvikling / SYNERGI