Folkemøde Møn: Ordentlige vilkår for mennesker med høretab nu og i fremtiden

Kom til debat og mød Høreforeningen på Folkemøde Møn. Få også gode råd til at passe på hørelsen og hvis det kniber med at høre.

Folkemøde Møn: Ordentlige vilkår for mennesker med høretab nu og i fremtiden

Denne weekend afholdes Folkemøde Møn efter et års corona-pause. Høreforeningen deltager igen med et telt med forskellige aktiviteter, og så sætter vi høreområdet til debat lørdag fra kl. 11-12 i Stege Kirke. Udover debatten har vi også en række andre ting på programmet, så læg vejen forbi. Her kan du se, hvad der kommer til at foregå:

Få målt hvor højt du spiller på din telefon

Ved du hvornår støj er skadelig og hvornår man kan få tinnitus?  Ifølge verdenssundhedsorganisationen WHO gambler 1,1 milliard unge med deres hørelse. Mød forsker og tinnitusekspert Susanne Nemholt og Høreforeningens frivillige og få en snak om støj, og hvordan du kan passe på din hørelse. Kom forbi Høreforeningens telt og få testet hvor højt du egentlig spiller. Mannequindukken Valdemar fra Aalborg Universitet kan måle lydstyrken på din telefon. Det sker på Folkemøde Møn fredag den 20. august kl. 9.30-15.00 i Høreforeningens telt på Storegade ud for klinikken ”Hørerøret”.

Få en gratis høreprøve

Hvis det kniber med at høre, er der også hjælp at hente hos Høreforeningen. Kom forbi Høreforeningens telt, hvor du mellem kl. 9-14 lørdag kan få en gratis vejledende høreprøve i klinikken ”Hørerøret”. Få også en snak om hørelse, tinnitus, høreapparater og høretekniske hjælpemidler. Hvornår bør man gå til ørelæge og hvad er forskellen på at få høreapparater i det offentlige og i det private? Hvad koster høreapparater og hvor længe skal man vente? Hør og se hvad skrivetolkning er og hvordan det bruges. Det sker på Folkemøde Møn lørdag den 21. august kl. 9.30-15.00 i Høreforeningens telt på Storegade ud for klinikken ”Hørerøret”.

Debat om ordentlige vilkår for mennesker med høretab – nu og i fremtiden

En ny høreklinik i Køge og andre initiativer er i gang på høreområdet i Region Sjælland. Det giver håb for borgere med høreproblemer, men ventetiden på høreapparater er stadig lang, fx er der over 1 års ventetid på høreklinikken i Nykøbing Falster. Høreområdet kræver fortsat politisk fokus og prioritering - hvordan sikrer vi nu og i fremtiden ordentlige vilkår for borgerne? Hør regionspolitikerne Gitte Louise Simoni (DF) og Jens Ravn (V) debattere dette med Høreforeningens landsformand Majbritt Garbul Tobberup. Det sker på Folkemøde Møn lørdag den 21. august kl. 11-12 i Stege Kirke.

Høreforeningens lokalafdelinger i Næstved, Guldborgsund, Lolland og Vordingborg deltager på Folkemøde Møn.

Lagt på 18. august 2021