Få det hele med på dit virtuelle møde

Høreforeningens Tolkeformidling tilbyder fjernskrivetolkning af virtuelle møder og online arrangementer.

Få det hele med på dit virtuelle møde

Har du også svært ved at høre, hvad der bliver sagt til virtuelle møder og online arrangementer?
Høreforeningens Tolkeformidling tilbyder fjernskrivetolkning, så du ikke går glip af noget. Fjerntolkningen foregår ved, at skrivetolken deltager på dit møde og deler sin skærm med dig og de øvrige mødedeltagere, så I kan følge med i skrivetolkningen. I videoen herunder kan du se, hvordan det foregår:

Hvis du har fået lyst til at afprøve fjernskrivetolkning, så kan du booke din tolk her.

Hvad koster det?

Fjernskrivetolkning følger de samme regler som almindelig skrivetolkning. Det er altid gratis for brugeren og i mange tilfælde også for den, der rekvirerer, fx betaler det kommunale jobcenter, hvis tolkningen er til et personalemøde. Læs mere om reglerne her

Værd at vide om fjernskrivetolkning

Vi har samlet en række informationer om, hvordan fjernskrivetolkning fungerer, og hvad der er godt at være opmærksom på. Du finder det hele her.

Lagt på 7. januar 2021