Erhvervsaktiveudvalget er Årets frivillig 2024

For første gang går prisen til et udvalg.

Erhvervsaktiveudvalget er Årets frivillig 2024

Priskomitéen har valgt Årets frivillig 2024 og i år er valget faldet på udvalget for erhvervsaktive med høretab.

Prisen gives til en person eller en bestemt gruppe personer, der yder en særlig indsats til gavn for Høreforeningens medlemmer. Det kan enten være i forbindelse med en lokalafdelings arbejde, udvalgsarbejde eller en anden indsats, som har bidraget til kendskabet til Høreforeningen.

Erhvervsaktiveudvalget har formået at skabe en platform for erhvervsaktive, bl.a. gennem deres inspirationsweekender, hvor det er muligt at møde ligestillede, udveksle erfaringer og hente ny viden og inspiration til at klare arbejdslivet med et høretab.

Første gang

Det er første gang prisen gives til et udvalg, og det er med til at vise mangfoldigheden i den frivillige indsats i Høreforeningen.

Udvalget for erhvervsaktive med høretab består af 5 medlemmer, der i en årrække har udvist et stort engagement og har været de drivende kræfter bag det netværk, vi i dag har for erhvervsaktive med høretab. I indstillingen fremhæves det også, at de er dygtige til at videreformidle aktuelle forhold på arbejdsmarkedet, og har styr på hvilke rettigheder og muligheder der er, når man har en hørenedsættelse som erhvervsaktiv. Dette har gjort det nemmere for målgruppen at navigere i et kompliceret system.

Udvalget driver også en meget aktiv Facebookgruppe med omkring 1.200 medlemmer, hvor de erhvervsaktive kan erfaringsudveksle og hente viden.

Fejring

Fejringen af erhvervsaktiveudvalget som Årets frivillig 2024 vil finde sted på Inspirationsweekenden for erhvervsaktive den 15.–17. marts.

Stort tillykke til til udvalget for erhvervsaktive med høretab!

Lagt på 31. januar 2024