Cochlear Nordic overtager levering og service af CI'er fra Cochlear

Fra 1. november vil Cochlear Nordic selv levere til og give service til danske brugere.

Læs her, hvis du har CI fra mærket Cochlear:

Cochlear Nordic overtager levering og service af CI'er fra Cochlear

Fra den 1. november 2020 overtager Cochlear Nordic levering og service af CI af mærket Cochlear i Danmark. Danaflex, der hidtil har haft opgaven i Danmark, vil fortsætte med levering og service indtil den 31. oktober.

Høreforeningen har været i kontakt med Danaflex for at høre, hvad ændringen betyder for brugerne og hvordan de informerer brugerne om ændringen.  Kristian Skov, direktør, Danaflex, oplyser, at pga. reglerne omkring persondata er de nuværende brugere ikke blevet kontaktet direkte om ændringen, men Danaflex har meldt det ud på deres Facebookside samt i deres Facebook-gruppe for brugere. Med hensyn til serviceniveauet henviser han til pressemeddelelsen fra Cochlear Nordic, hvor der står, at de vil fortsætte det høje serviceniveau i Danmark

Cochlears nordiske organisation er i dag ansvarlig for levering og service af høreimplantater fra Cochlear til Sverige, Norge, Finland og Island. Men fra 1. november bliver Cochlear Nordic altså også ansvarlig for Danmark. Der kommer et lokalt kontor og en lokal organisation i Danmark med mulighed for yderligere støtte fra det nordiske team.

Lagt på 31. marts 2020

Webdesign og udvikling / SYNERGI