Annette Egeskov Storgaard er Årets frivillig 2021

Høreforeningens frivilligpris går til formanden for Egedal-Furesø Lokalafdeling

Annette Egeskov Storgaard er Årets frivillig 2021

Det er ikke nemt at fejre ildsjæle i disse tider, men en lille fejring blev det alligevel til, da navnet på Årets frivillig 2021 i Høreforeningen blev offentliggjort.

Valget er i år faldet på Annette Egeskov Storgaard, der er formand for vores lokalafdeling i Egedal-Furesø.

Annette Egeskov Storgaard

Annette fik i dag prisen og blomster overrakt til en lille sammenkomst på Høreforeningens sekretariat – med coronahensyn, naturligvis. Når forholdene tillader det, vil hun blive fejret på behørig vis i sin lokalafdeling, hvor hun også vil få overrakt den gave, der følger med prisen.

Det er Høreforeningens hovedbestyrelse der efter indstilling fra priskomitéen vælger Årets frivillig. Prisen gives til en person, der yder eller har ydet en helt særlig indsats til gavn for Høreforeningens medlemmer, enten i forbindelse med en lokalafdelings arbejde, udvalgsarbejde, eller på anden måde har bidraget til udbredelse af kendskab til Høreforeningen.

Her kan du se en lille video fra fejringen på Høreforeningens sekretariat i Taastrup:

Energisk, inspirerende og vellidt

Priskomitéen giver følgende begrundelse for valget: Ud fra indstillingerne fremstår Annette Egeskov Storgaard som en energisk, entusiastisk og inspirerende frivillig, der arbejder dedikeret for at have en velfungerende lokalafdeling, der dækker et stort geografisk område. Hun er vellidt af mange og beskrives som et meget omsorgsfuldt og betænksomt menneske. En ildsjæl, der virkelig brænder for frivilligt arbejde for mennesker med lyd- og høreproblemer. Og det gør hun gerne ved at samarbejde med andre lokalafdelinger, foreninger og ikke mindst kommunen. Ligeledes har lokalafdelingen formået at holde et højt aktivitetsniveau, trods de udfordringer og den usikkerhed, der har præget 2020 grundet COVID-19. Priskomitéen finder, at Annette er en inspiration for andre til at fortsætte det vigtige lokale arbejde, selv når der er store uforudsete benspænd. Det finder vi vigtigt i disse tider, hvor mange lokalafdelinger naturligt nok har haft svært ved at agere i den nye virkelighed.

Stort tillykke med prisen, Annette!

Lagt på 25. februar 2021