Regionalvalg 2021: Kom til valgmøde i Høreforeningen

Regionalvalg 2021: Kom til valgmøder i Høreforeningen

Den 16. november skal vi stemme til kommunal- og regionalvalget. Find ud af, hvem der vil arbejde for høreområdet.

Regionerne har ansvaret for høreapparatbehandlingen, og derfor debatterer Høreforeningens landsformand, Majbritt Garbul Tobberup, med regionspolitikerne op til regionalvalget, så du kan blive klogere på, hvor du skal sætte dit kryds på stemmesedlen.

Vi afholder i alt fem valgmøder - ét i hver region.

Hvor hurtigt skal man kunne få høreapparat?

Der er fortsat lange ventetider på høreapparatbehandling mange steder i Danmark. Og der er ingen behandlingsgaranti på høreapparatbehandling i Sundhedsloven. Den demografiske udvikling med flere ældre i fremtiden sætter høreområdet under yderligere pres. Der er brug for flere ressourcer og ny teknologi.

Til valgmøderne får politikerne mulighed for at give deres bud på, hvordan området kan løftes, og hvad de vil arbejde for, hvis de bliver valgt ind i Regionsrådet.

Tid og sted for de fem valgmøder er som følger:

REGION HOVEDSTADEN
Mandag den 11. oktober fra kl. 19-21
I HEP-huset, Carlsbergvej 4, 3600 Stenløse.

REGION SJÆLLAND
Torsdag den 14. oktober kl. 19-21
I Hollænderhavens Forsamlingshus, Fuglebakken 3, 4760 Vordingborg.

REGION MIDTJYLLAND
Tirsdag den 26. oktober kl. 19-21
I Viborg Musiksal, Gravene 25, 8800 Viborg.

REGION NORDJYLLAND
Onsdag den 27. oktober kl. 19-21
I Medborgerhuset, Nytorv 27, 9000 Aalborg.

REGION SYDDANMARK
Tirsdag den 2. november kl. 19-21
I Kolding Kommunes Uddannelses Center, KUC Ågade 27,
6000 Kolding.

Mød op og find ud af, hvor du skal sætte dit kryds til regionalvalget! Deltagelse er gratis og alle er velkomne. Der er skrivetolke og teleslynge, så alle uanset høresituation kan følge med.