Zoom ind på høretab og familie- og skoleliv

Gratis zoom-søndage for forældre til børn med hørenedsættelse - 14. og 21. marts kl. 10-11.

Zoom ind på høretab og familie- og skoleliv

Høreforeningen inviterer til gratis virtuelt foredrag  14. og 21. marts kl. 10 – 11 med eksperterne Petra Patzwaldt & Anne Haven, som kommer med nyttig viden, gode fif, oplæg til debat og gode råd til din formiddagskaffe - selve kaffen må du dog selv stå for.

Petra og Anne vil de to søndage komme omkring emner som god skolestart, hvordan sikres mit barn den fornødne høreomsorg i skolen, og hvordan kan familielivet holdes i balance, så slagside undgås for forældre, søskende og for barnet, som har funktionsnedsættelsen.

Det er muligt på forhånd at sende ønsker til tematikker, man gerne vil have de kommer omkring i løbet af foredragene.

Læs mere zoom-søndagene og tilmeld jer her.

Om oplægsholderne

Anne Haven er talehørekonsulent og har i en årrække arbejdet med børn og unge med høretab som underviser og vejleder samt som hørepædagog tilknyttet audiologisk afdeling. Anne afholder endvidere kurser for børn, forældre og professionelle og har medvirket til udgivelse af forskellige publikationer og faglitteratur. Anne har mere end 20 års erfaring og er i dag ansat ved Taleinstituttet Aalborg.

Petra Patzwaldt er læreruddannet og desuden autoriseret psykolog med privat praksis i Aalborg. Petra har bred erfaring med børn og unge med særlige behov, både som underviser og som psykolog. Derudover har hun indgående erfaring med de belastninger, som sekundært kan ramme såvel børn i udfordrende læringssituationer som familien i øvrigt – herunder hvordan den kommunale praksis typisk fungerer. Petra har tidligere lavet oplæg for forældre i forbindelse med Børnehørekursus.

Lagt på 8. marts 2021