Tilgængelighedsudvalget søger nye frivillige kræfter

Vil du være med til at gøre en forskel for alle med lyd- og høreproblemer?

Tilgængelighedsudvalget søger nye frivillige kræfter

Høreforeningens Tilgængelighedsudvalg (HTU) har i øjeblikket 3 medlemmer, vi søger derfor flere frivillige, der har lyst til at gå ind i arbejdet. Vi har fokus på tilgængelighed - herunder tekstning, tekniske hjælpemidler og støjforebyggelse for alle med lyd- og høreproblemer.

Teleslynger eller lignende teknisk udstyr skal være til rådighed i lokaler, hvor mennesker forsamles, som f.eks. biografer, kirker og foredragssale. Vi arbejder for støjforebyggelse i alle sammenhænge, både ved at have fokus på god akustik og på at mindske risikoen for høreskader ved anvendelse af musikafspillere og maskiner. Vi yder konsulentbistand ved nybyggeri, renovering og indretning af institutioner.

Arbejdet med tilgængelighed omfatter også varslingssystemer, alarm 112, samt kommunikation med skadestue og lægevagt.

Undertekster på dansksprogede TV-programmer, film og videoer på nettet er et stort fokusområde, hvor vi arbejder for fuld tekstning på alle kanaler. Dertil kommer dæmpning af baggrundsstøj på TV og radio eller at den enkelte bruger gives mulighed for at fjerne støjen.

Hvem søger vi?

Vi søger flere kræfter, gerne med kendskab til høreområdet, men det vigtigste er, at du har interesse for arbejdet. Vi efterspørger især kompetencer i støjforebyggelse, akustik og tilgængelighed i kollektiv transport samt frivillige, der har gode evner i forhold til at igangsætte udstillinger og holde foredrag.

Derudover vægter vi gode samarbejdsevner, at du er åben og tillidsfuld. Du bør have kendskab til IT på brugerniveau. Det er et krav, at du er (eller bliver) medlem af Høreforeningen.

Er du interesseret eller ønsker du blot at høre mere, så skriv til os på: htu@hoereforeningen.dk

Lagt på 18. marts 2020

Webdesign og udvikling / SYNERGI