Ny app til dine ører

Earbalance fra Høreforeningen giver dig øvelser mod spændinger og svimmelhed.

Ny app til dine ører

En ny app har set dagens lys. Den hedder Earbalance og indeholder øvelser til mennesker med høretab, tinnitus, lydfølsomhed eller indre-øre-betinget svimmelhed. App’en er resultatet af et udviklings- og samarbejdsprojekt mellem psykomotorisk terapeut Randi Sesse Kjær, fysioterapeut Ida Castberg og Høreforeningen.

Earbalance indeholder små øvelser på 1-2 minutter, der afhjælper svimmelhed, styrker balancen og modvirker de spændinger, som kan være klassiske, når man har nedsat hørelse. Alle øvelserne vises via små videoer kombineret med tekstinstruktioner og effekt-forklaring. Alle videoer er tekstede og med tydelig lyd.

Du kan gratis hente Earbalance, der hvor du henter apps til din telefon (AppStore eller Google Play Store).

På billedet herunder, kan du se, hvordan app'en ser ud, når man kommer ind i den.

Earbalance app

Høreforeningen har ledet arbejdet med at realisere app'en, som er støttet af Kurt Sørensen Fonden, Trygfonden og Fonden for Bedre Hørelse.

Lagt på 16. juni 2022