Nu kan du købe solsikkesnoren hos Høreforeningen

Gør dine omgivelser opmærksom på, at du har et usynligt handicap.

Nu kan du købe solsikkesnoren hos Høreforeningen

Usynlige handicaps som fx hørenedsættelse kan være svære for andre at tage hensyn til. Den udfordring er solsikkesnoren med til at løse, da den gør det muligt at gøre opmærksom på, at man har et usynligt handicap. Omgivelserne kan hermed lettere tage de nødvendige hensyn, fx udvise mere tålmodighed, give ekstra tid mv.

Køb solsikkesnoren i vores webshop

Nu kan du købe solsikkesnoren i vores webshop sammen med to særlige kort. På det ene kort står: Jeg har nedsat hørelse. På det andet står: Jeg har Menières sygdom. På bagsiden af kortene kan man læse lidt om, hvordan omgivelserne kan tage hensyn til den, der bærer det.

Kortene kan enten købes enkeltvis eller som samlet sæt, hvor man også køber solsikkesnoren. Man kan også vælge at hægte kortet af og blot bære snoren, hvis man ikke ønsker at gøre opmærksom på, hvilket usynligt handicap man har.

Køb Høreforeningens solsikkeprodukter her

Hvor kan snoren bruges?

Solsikkesnoren bliver mere og mere udbredt og mens det i begyndelsen primært var i større danske lufthavne, at man kendte til snoren og dens betydning, kendes den nu også på mange apoteker, i Bilka, Føtex og Netto, hos BR, Starbucks og burgerkæden Carl’s Jr. Den kendes derudover i en række forlystelsesparker som LEGO House, Tivoli, Lalandia og Legoland samt hos Arriva, Movia, Nordtrafik, Sydtrafik og Midttrafik.  Solsikkesnoren omtales jævnligt i medierne og nye virksomheder og organisationer bliver løbende en del af solsikkeprogrammet.

Læs mere om Solsikkesnoren og historien bag Solsikkeprogrammet

Lagt på 17. januar 2023