Folkemøde Møn: Kom til workshop og politisk debat med Høreforeningen

23. - 24. august 2024 i Stege.

Folkemøde Møn: Kom til workshop og politisk debat med Høreforeningen

Høreforeningen deltager igen i år på Folkemøde Møn med et telt med forskellige aktiviteter, en workshop for unge og en politisk debat. Få overblikket herunder.

Fredag den 23. august kl. 9.30-15.00
Mød blandt andet forsker og tinnitusekspert Susanne Nemholt og Høreforeningens unge frivillige og få en snak om støj, og hvordan du passer godt på din hørelse. Kom forbi vores telt og få målt lydstyrken på din telefon.

Fredag den 23. august kl. 12.30-13.20
Workshop for unge: Knalder du også – for højt op for lyden, når du gamer? Høreskader og tinnitus blandt unge
Ved du hvor meget dine ører kan tåle, og hvad du kan gøre for at passe på hørelsen? Hvis ikke – så kom og bliv klogere på det i Høreforeningens workshop. Mød tinnitusekspert Susanne Nemholt og Høreforeningens Landsformand Majbritt Garbul Tobberup. Få testet din viden om hørelse, tinnitus og lyd i vores fede Kahoot-quiz. WHO advarer mod en ’generation høreskade’ og vurderer, at over 1 milliard unge er i farezonen for at få høreskader eller tinnitus på grund af de måder, de omgås musik og lyd på, fx ved massiv brug af høretelefoner, høj lyd til koncerter, gaming og lign.
Sted: Fængselsgården

Lørdag den 24. august kl. 9.00-17.00
Kom forbi vores telt og få en snak om hørelse, tinnitus, høreapparater og høretekniske hjælpemidler. Hvornår bør man gå til ørelæge, og hvad er forskellen på at få høreapparater i det offentlige og i det private? Hvad koster høreapparater, og hvor længe skal man vente? Hør og se også hvad skrivetolkning er, og hvordan det bruges.

Lørdag den 24. august kl. 12.00-12.50
Politisk debat: Hvad gør politikerne ved de lange ventetider på høreapparater?
Hvor længe skal man vente på at få høreapparat i Region Sjælland? Lige nu står over 4000 patienter på venteliste til en høreapparatbehandling. Hvad har ubehandlet høretab af konsekvenser for det enkelte menneske og for samfundet? I debatpanelet sidder regionsrådsformand Heino Knudsen, regionsrådsmedlemmerne Gitte Simoni og Jens Ravn samt landsformanden for Høreforeningen Majbritt Garbul Tobberup. Moderator: Jan Falkentoft
Sted: Kirkepladsen

Lagt på 3. juli 2024