Finn Glud Konradsen udnævnt til æresmedlem

Høreforeningens landsformand fra 1992 - 1998 er blevet æresmedlem.

Finn Glud Konradsen udnævnt til æresmedlem

Finn Glud Konradsen, der har rundet de 92 år, blev fejret på Høreforeningens sekretariat tidligere i denne måned af blandt andet landsformand Majbritt Garbul Tobberup. Til stede var også næstformand Leon Carlsen, HB-medlem Merete Birk Nielsen, Kaj Fjellerad samt Jane Hochheim og Ulla Monrad fra sekretariatet, der begge har arbejdet under Konradsens ledelse.

Finn Glud Konradsen og Majbritt Garbul Tobberup

Finn Glud Konradsens engagement for høresagen begyndte, da han var med til at danne Meniereforeningen, der blev lagt ind under Høreforeningen (dengang Landsforeningen for Bedre Hørelse) i 1989.

Som arbejdende landsformand fik han blandt andet afværget det første politiske forsøg på at indføre brugerbetaling på høreapparater. Et samarbejde med kommunikationsminister Arne Melchior om at udvikle en international teknisk standard til at bruge mobiltelefon med høreapparat og arbejdet for at nedbringe ventelisterne ved hjælp af flere praktikpladser til audiologiassistenterne er også blandt de store resultater.

Efter formandstiden fortsatte Finn Glud Konradsen som frivillig i Høreforeningen. Han er kendt som en meget venlig, resultatorienteret og gavnmild person, der brænder for høresagen og Høreforeningen.

Lagt på 30. juli 2020