Julehygge og højtlæsning for børn med høretab og deres familie

Arrangør: Nye veje til frivillighed

Lørdag d. 23. november kl. 13-16 kickstarter vi julehyggen med et gratis arrangement for børn med høretab og deres familie, arrangeret af Høreforeningen. Formålet er at skabe mulighed for, at familier med børn med høretab kan mødes, erfaringsudveksle og spejle sig i hinanden.

Du behøver ikke være medlem af Høreforeningen for at deltage.

Til dette arrangement har vi fokus på højtlæsning, dels fordi højtlæsning er hyggeligt og hører julen til, men også fordi højtlæsning er et særligt godt redskab til at stimulere den sproglige udvikling hos børn med høretab.

Birgitte Henriksen fra Mit Barns Sprog vil til arrangementet holde et oplæg om højtlæsning og dialogisk læsning for forældrene, mens børnene klipper julepynt. Du vil høre mere om hvad dialogisk læsning egentlig er og få en praktisk introduktion til, hvordan du selv kan bruge det derhjemme med dit barn.

Efter oplægget vil der være tid til at øve dialogisk højtlæsning med børnene (vi medbringer bøger), lave juleklip, spise julegodter og hygge med hinanden.

Tilmeld dig allerede nu her: https://www.collect.nu/HF/Dialogisk Læsning_Børnefam - SU d. 15. november.

Ved tilmelding skal barnets/børnenes alder angives, så oplægget kan tilpasses efter aldersgruppen.

Har du spørgsmål til arrangementet kan du kontakte: Ida fra Høreforeningen på tlf. 69 16 13 07 og isn@hoereforeningen.dk

Vi glæder os til at se dig til en sjov og hyggelig dag.

Bedste hilsner

Winnie, medarrangør og deltager på dagen, og Høreforeningen.

Aktiviteten er skabt som en del af Høreforeningens projekt ”Nye veje til Frivillighed”, hvor personer med høretab og pårørende selv kan stå for at planlægge og afholde et lokalt arrangement. Vil du også afholde et lokalt arrangement? Så send os din idé her: https://hoereforeningen.dk/viden-om/nye-veje-til-frivillighed/

23.11.2024 13:00 Frivilligcenter Silkeborg, Skoletorvet, Estrupsgade 4, 1. sal, 8600 Silkeborg