Ungdommens Folkemøde 2024

Høreforeningen var d. 4. og 5. september afsted på Ungdommens Folkemøde i Valbyparken med forebyggelsesprojektet Lyd på livet.

Godt hjulpet på vej af en skyfri himmel strømmede unge nysgerrigt ind i skyggen til Høreforeningens stand og blev klædt på til at forstå deres hørelse og passe lidt bedre på den. De så, hvor høj musik de hører i deres hovedtelefoner med lyddukken Valdemar fra Aalborg Universitet, og gættede på hvilke kendte, der har hvilket høreproblem i vores kendisquiz.

Derudover oplevede de unge på egen krop, hvordan lyd bliver anderledes, når den går igennem kroppen, og de kunne høre, hvordan tinnitus lyder med to tinnitusportrætter. Tak til ph.d.-studerende Marie Gorm Aabo fra Københavns Universitet og underviser Jonas Kirkegaard fra Sonic College samt de to portrættører for lån af deres tinnitusportrætter.

Det helt store trækplaster var drag queen Mizz Privileze’s velbesøgte quizshow, som med spørgsmål fra Høreforeningen og vores gode Nattelivs, festkultur og sex tematelt-makkere Sex & Samfund og Kræftens Bekæmpelse ryddede pladsen.

Tak for godt samarbejde hele vejen rundt, til Høreforeningens seje frivillige, og for forrygende stemning og skønne samtaler med den næste generation!

Og tak for støtten fra William Demant Fonden, GN Foundation, Den A.P. Møllerske Støttefond samt Aage og Johanne Louis-Hansens Fond.

Lagt på d. 13. september 2024.