Dagscamp for unge 2024

Dagscamp for unge - Taastrup

Arrangør: Ungdomsudvalget

Dagen er for dig, der er mellem 18 og 35 år og har høretab, tinnitus eller andre høreproblemer, og traditionen tro inviteres der til en blanding af  faglige oplæg og sociale aktiviteter.

Arrangementet finder sted lørdag den 23. november 2024 fra kl. 9.30 - ca. 20.00 i Handicaporganisationernes Hus i Taastrup. (5 minutters gang fra Høje Taastrup St.)

På Dagscampen kan du bl.a. få ny viden om, hvad fremtiden bringer på høreområdet, og du bliver klogere på, hvad du kan bruge Høreforeningen til. Og så får du naturligvis muligheden for at udveksle erfaringer med andre i samme båd som dig.

Det skal også siges, at Dagscampen er den perfekte smagsprøve på, hvordan det er at være på ungdomslejr - den eneste forskel er, at du her kun skal hive en enkelt dag ud af kalenderen for at deltage.

Tilmelding senest den 17. november 2024 via linket her.

Pris for medlemmer: 75 kr.

Pris for ikke-medlemmer: 150 kr.

Program for dagen:

NB: Der tages forbehold for ændringer

9.30-10 Ankomst og morgenmad

10.00 Fælles velkomst

10.10 Icebreaker

10.30 Fremtiden kommer! Eriksholm Research Centre arbejder med forskning inden for hørelse og brug af høreteknologi. Forskningscentret er en del af Oticon og har til formål at skabe ny viden, som kan give mennesker med nedsat hørelse bedre løsninger i fremtiden. I dette oplæg vil to af centrets forskere dele ny viden på høreområdet med dig og gøre dig klogere på et af centrets aktuelle projekter. Sammen tager vi et kig i krystalkuglen for at se, hvad fremtiden bringer, og sammen med de andre deltagere får du også mulighed for selv at komme på banen for at give forskerne input til, hvilke fremtidige løsninger, du kunne tænke dig på høreområdet.

12.30 Frokost

13.30 Info om fusion mellem Decibel og Høreforeningen

14.30 Teambuilding og netværk

15.30 Kaffe og kage

16.00 Mød Høreforeningens rådgivning Med udgangspunkt i de problematikker, rådgivningen bliver kontaktet om, fortæller Høreforeningens hørekonsulent om, hvad du kan bruge rådgivningen til - og der bliver også mulighed for at erfaringsudveksle og drøfte hverdagens store og små udfordringer i grupper.

17.30 Middag og underholdning (downtown Høje Taastrup)

Vi glæder os helt vildt til at se dig!

De bedste hilsner fra Ungdomsudvalget

23.11.2024 09:30 Blekinge Boulevard 2, 2630 Taastrup