Egedals Kultur- og Fritidsmesse

Arrangør: Egedal-Furesø Lokalafdeling

Kl. 10 til 15.

Egedals Kultur- og Fritidsmesse, sammen om frivilligheden.

Egedal-Furesø lokale Høreforening deltager blandt andet på frivillighedsdagen, da vi ønsker mere synlighed, og at alle der har brug for råd og vejledning omkring problemer med hørelsen og andre øre sygdomme, ved at der findes en lokalafdeling i deres lokal område. Ofte møder vi mennesker, som er kørt fast i systemet, så her er det rart at vide vi kan hjælpe.

En standplads inde hvor vi kan sætte vores materialer, foldere og blade, hvor vi ud fra materialerne, kan tale med folk som gerne vil vide noget om høre- og ørerelaterede problemer. Specielt unge mennesker vil vi meget gerne have fat i, som ofte har høj lyd i ørerne mange timer om dagen. Det er vigtig at vise dem, og fortælle, hvordan de passer på deres ører, da vi desværre i fremtiden nok må se i øjnene, at vi kommer til at møde mange unge mennesker, som har ufrivillig lyd i hovedet, også kaldet tinnitus, en lyd som aldrig forsvinder eller kan behandles. Vi har en ghettoblaster med høretelefoner, så man kan høre hvordan et høretab lyder, når der bliver læst op.

Derudover vil vi have mulighed for at vise en hørefilm: 'Det har du aldrig sagt'. Filmen handler om tre par, unge som ældre, hvor den ene part er høreudfordret og fortæller om deres udfordringer i dagligdagen.

Tag venner og familie med og mød os på standen. Måske kender du nogen, som har høreproblemer.

07.09.2024 10:00 Egedal Rådhus, Dronning Dagmars vej 200, 3650 Ølstykke