Virtuel infoaften om afspændings-app'en Earbalance

Online infoaften om afspændings-app'en Earbalance

Arrangør: Høreforeningen

Kom til online infoaften mandag den 20. marts kl. 17-18 om Earbalance, en app til dig med indre-øre-problemer. Appen er udviklet af psykomotorisk terapeut Randi Sesse Kjær og fysioterapeut Ida Castberg, der deltager på mødet og fortæller lidt mere om, hvad du helt konkret kan bruge appen til.

I appen bliver du på en let og forståelig måde præsenteret for en række forskellige øvelser, med udgangspunkt i at aflaste de fysiske problemer, som man typisk kan opleve som følge af enten høretab, tinnitus, lydfølsomhed og/eller indre-øre-betinget svimmelhed. Ligeledes får du præsenteret afstressende øvelser til at forebygge eller reducere stress, samt afhjælpe følelsen af mental træthed grundet høreudfordringer i hverdagen.

Du kan gratis hente Earbalance, der hvor du henter apps til din telefon (AppStore eller Google Play Store)

Tilmelding til online infoaften via linket herhttps://www.collect.nu/HF/earbalance

Bemærk at arrangementet foregår online via Zoom. Når du tilmelder dig, vil du få tilsendt et mødelink.

Om oplægsholderne:

Randi Sesse Kjær er uddannet som psykomotorisk terapeut, og har valgt at fokusere sit faglige virke på at hjælpe mennesker ramt af høretab og øresygdomme, herunder indre-øre-betinget svimmelhed, med at få et så godt liv som muligt på trods af problemerne. I sit kropsterapeutiske arbejde har Randi et særligt fokus på den stress, som typisk følger i kølvandet på høretab og øresygdomme og på at lære den ramte at reducere stressen ved brug af afspændingspædagogiske teknikker. Da Randi selv har et middelsvært høretab, trækker hun også på egne erfaringer i sit kropsterapeutiske arbejde.

Ida Castberg er uddannet fysioterapeut med speciale i indre-øre-lidelser, tinnitus og fysiske gener som følge af høreproblemer. Idas behandlingstilgang er med den individuelle person i fokus og troen på, at en optimal behandling er funderet i helhedsorientering, faglig viden, og at man med tillid til kroppens formåen kan komme længere, end man kan forestille sig.

Ida og Randi er begge frivillige i House of Hearing, som er et frivilligt drevet rådgivningstilbud, der henvender sig til mennesker, der har brug for professionel hjælp til at mestre psyko-sociale og fysiske følgevirkninger grundet høreproblemer eller øresygdomme. Rådgivningen er gratis, uvildig og anonym.

20.03.2023 17:00 Zoom,