Verdens Høredag: Vi kan hjælpe hinanden

- Det er virkelig godt og vidunderligt at være med i en forening som Høreforeningen, siger Helene Urskov.

Verdens Høredag: Vi kan hjælpe hinanden

Denne video er produceret i anledning af Høreforeningens fejring af Verdens Høredag, hvor vi i år har fokus på Høreforeningens unikke fællesskab under temaet - Lad ikke høretab begrænse dig:

Video og tekst er produceret af Irene Scharbau

Helene Urskov på 83 år er medlem af Høreforeningen på grund af sit høretab.

- Det er virkelig godt og vidunderligt at være med i en forening som Høreforeningen. Fordi man får en masse hjælp og en masse ting man oplever alligevel, selv om man ikke kan høre, siger hun.

At møde andre i samme situation betyder meget for Helene Urskov.

- Og vi kan forstå og hjælpe hinanden – det er en lækker forening at være medlem af.

Hun følges oftest med nogle, som hører normalt, og glædes over, at hun kan opleve det samme som dem og tale sammen om oplevelsen, når de kører hjem.

- I Høreforeningen kan man få en fælles oplevelse, for de steder, hvor møderne holdes, er der tænkt på os, der ikke kan høre, siger hun med henvisning til skrivetolke og brug af mikrofoner og teleslynge.

Se mere om Verdens Høredag her.

Lagt på 3. marts 2020

Verdens Høredag tilbud: Få et ½ års medlemskab til halv pris

I anledning af Verdens Høredag den 3. marts kan du i hele marts 2020 få ½ års medlemskab til halv pris. Det vil sige, at du betaler 100 kr. for et halvt år (normalpris 305 kr. årligt). Du kan også få et ½ års familiemedlemskab for 150 kr. (normalpris 440 kr.). Når det halve år er gået, overgår du til normalt kontingent.

Meld dig ind her.Verdens Høredag 2020

Webdesign og udvikling / SYNERGI