Tinnitusudvalget søger nye medlemmer

Brænder du for at hjælpe mennesker med tinnitus? Nu har du muligheden for at gøre en forskel.

Tinnitusudvalget søger nye medlemmer

Tinnitusudvalget er et udvalg under Høreforeningen, hvor vi arbejder for mere og bedre information, kurser, foredrag m.m for tinnitusramte, samt personer med hyperacusis (lydfølsomhed).

Vi er pt. fire i udvalget som repræsenterer nord-, øst- og det sydlige jylland og en enkelt fra Storkøbehavn. Vi søger derfor to nye medlemmer gerne fra Fyn og eller Sjælland, men det er ikke et krav.

Du skal brænde for området og måske du selv er ramt af tinnitus eller hyperacusis og kender udfordringerne, hvilket kunne være en fordel, men ikke et ”must”.

Det er frivilligt arbejde, så du aflønnes ikke. Du skal derfor ville arbejdet af interesse, evt. have viden på området eller selv være udfordret med tilstanden. Du får naturligvis dine transportomkostninger refunderet efter gældende regler og der er altid forplejning til vores fysiske møder.

Du skal kunne lide at være en del af noget større og kunne se muligheder i stedet for begrænsninger i arbejdet. Du må gerne tænke stort og konstruktivt og være fuld af ideer og initiativer.

I foråret afholdt vi tinnitusdage i Aarhus og københavnsområdet. Dagene var for tinnitusramte og pårørende, og der var fin tilslutning. Vi overvejer at lave en ”Tour de tinnitus” hvor vi kommer rundt i landet med foredrag/workshops m.m.

Vi holder ca. 3-4 udvalgsmøder om året, to fysiske og to online. Til alle møderne er der naturligvis skrivetolk på. Dette fungerer rigtig godt.

Fanger dette her din interesse, så er du meget velkommen til at kontakte Ole Arndal, som er formand for udvalget, på mobil 4037 2655 eller på mail: ole.arndal@gmail.com

Vi ser frem til at høre fra dig.

Lagt på 4. august 2022