Tema: Gymnasielærere med tinnitus

Mediet Gymnasieskolen sætter med to artikler fokus på lidelsen, der er i kraftig vækst. Høreforeningens landsformand kommer med gode råd til at leve med tinnitus.

Tema: Gymnasielærere med tinnitus

Den ene forbereder sig helst hjemme i 1. modul, går aldrig i gang med undervisningen, inden eleverne er helt stille, bruger mere opgaveregning end tavleundervisning og sidder altid ude i siden til fællesmøder. Den anden fortæller altid eleverne om sit høretab, forsøger at aflede hyletonen og sidder altid på forreste række midtfor til møder.

Sådan fortalte de to gymnasielærere Brian Nyhus og Jesper Schaarup - i en artikel i sidste uge på gymnasieskolen.dk som du kan læse her.

Gymnasieskolen har valgt at sætte fokus på tinnitus, og det er der god grund til. Tinnitus er nemlig i voldsom vækst, viser nye tal fra Den Nationale Sundhedsprofil.

I går bragte Gymnasieskolen endnu en artikel om tinnitus - her er Høreforeningens landsformand interviewet, og du kan blandt andet læse, hvordan hun tackler sin egen tinnitus. Ifølge hende er individuelle forholdsregler, som Brian Nyhus og Jesper Schaarup benytter sig af - præcis vejen at gå, hvis man som gymnasielærer rammes af tinnitus:

”Man er nødt til at lære sig selv nogle teknikker og strategier, i forhold til hvordan man bedst kan leve med sin tinnitus. For der findes ikke et quickfix eller en pille, man kan tage, så tinnitussen forsvinder,” siger Majbritt Garbul Tobberup.

Læs hele artiklen her:

Stadigt flere får tinnitus – også gymnasielærere

Lagt på 10. maj 2022

Webdesign og udvikling / SYNERGI