Mød andre erhvervsaktive med høretab og gør noget godt for dit arbejdsliv

Nu åbner vi for tilmelding til flere peer-to-peer grupper, og du kan komme med.

Mød andre erhvervsaktive med høretab og gør noget godt for dit arbejdsliv

Hvis du er erhvervsaktiv og har høreproblematikker, så kom med i vores peer-to-peer ordning! Vi rekrutterer lige nu til flere grupper. Du behøver ikke at være medlem af Høreforeningen for at komme med i en gruppe, og deltagelse er gratis.

Hvad går det ud på

Peer-to-peer grupperne består af ca. 5 erhvervsaktive, der mødes flere gange for at dele erfaringer, interesser, oplevelser, søge støtte og sparre med hinanden i forhold til høreudfordringer. Ved at lære af hinandens erfaringer og dele viden, fx i forhold til hjælpemidler og rettigheder, bliver deltagerne bedre rustet til arbejdslivet og opnår derigennem øget trivsel.

Forløbet varer ca. et halvt til et helt år og består af et opstartsmøde og herefter 5-10 temamøder ca. hver 3. uge. Alternative mødeformer er mulige på egen hånd. Til sidst afholdes et afslutningsmøde, hvorefter gruppen kan fortsætte med at mødes på egen hånd.

Kom med i en gruppe

Hvis du ønsker at komme med i en gruppe, så kan du tilmelde dig her

Peer-to-peer ordningen er en del af vores Ingen skal stå alene-projekt for erhvervsaktive med høretab. Det er støttet af Velliv Foreningen og virksomheder kan også deltage.

Læs mere om Ingen skal stå alene og peer-to-peer ordningen her

Lagt på 4. juli 2023