Verdens Høredag 2021

Høreforeningen markerede Verdens Høredag 3. marts med en række digitale tilbud.

I år var Verdens Høredag 100% digital med et program, der både bød på kulturoplevelser, grin, gode råd, indsigt og politisk debat.

De fleste af aktiviteterne er fortsat tilgængelige her på hjemmesiden.

Du kan se programmet for Verdens Høredag her.

Her finder du links til de ting, der fortsat er tilgængelige:

Videoer om høretekniske hjælpemidler

Selvom du har velfungerende høreapparater, kan du godt opleve, at der er situationer, hvor du stadig har svært ved at høre. Her kan høretekniske hjælpemidler være en god løsning. Men hvad findes der af forskellige høretekniske hjælpemidler, og hvordan får man fat i dem? Det har vi spurgt hørekonsulent Anne Marie Nissen fra CKV i Odense om. Bliv klogere på høretekniske hjælpemidler her.

Talkshowet Café Hvabehar

Et veloplagt panel bestående af skuespiller Lisbet Dahl, tegner og forfatter Nikoline Werdelin, komiker Dan Andersen og Høreforeningens landsformand diskuterer dine høredilemmaer, når Høreforeningen præsenterer Café Hvabehar - et talkshow, der kommer vidt omkring.

Se talkshowet her:

Når mundbind spiser konsonanterne

Indslag i Go'Morgen Danmark: Høreforeningens landsformand gæstede på Verdens Høredag Go’Morgen Danmark studiet til en snak om, hvor svært det er at have en hørenedsættelse, når alle bruger mundbind. Indslaget kan ses på TV2 Play (kræver abonnement). Læs nyhed om indslaget her.

Koncert med Isabel Schwartzbach

Se eller gense Isabel Schwartzbachs nytårskoncert, som blev afholdt under Høreforeningens digitale nytårskur i januar. Isabel Schwartzbach har bl.a. medvirket i The Sound of Music, Phantom of the Opera og senest i Spillemand på en Tagryg på Det Ny Teater i København.

Se koncerten her: