Årets frivillig

Nominerede til årets frivillig 2022

Her kan du se, hvem der er nomineret til Årets frivillig 2022.

Prisen gives til en person, der yder eller har ydet en helt særlig indsats til gavn for Høreforeningens medlemmer, enten i forbindelse med en lokalafdelings arbejde, udvalgsarbejde, eller på anden måde har bidraget til udbredelse af kendskab til Høreforeningen.

De nominerede vises i vilkårlig rækkefølge:

Lotte Rømer

Formand, København Lokalafdeling

Indstillet af: Ann-Sophie Gadegaard samt Ulla Hadberg

Begrundelse: Lotte skal indstilles for hendes store og utrættelige engagement for mennesker med hørenedsættelse. Hun gør det på en SÅ inspirerende og humoristisk måde og hun fortjener i den grad at blive valgt som Årets frivillig. På mindre end 2 år har Lotte fået Københavns-afdelingen op at stå igen på trods af Covid 19. Folk kommer til arrangementerne og er glade og positive. Bestyrelsen, som også kun er 2 år gammel, fungerer rigtig godt. Lotte lægger meget energi i at få det hele til at gå op i en højere enhed og arbejder hårdt for at få flere medlemmer og flere aktiviteter, der rammer bredt. Kort sagt en meget aktiv og engageret formand for lokalforeningen i København.

Kirsten Juul Jensen

Formand, Aabenraa Lokalafdeling

Indstillet af: Gert Nordklitgaard samt Edda og Hans Christian Hansen

Begrundelse: Har du prøvet at arbejde for medlemmerne i tre lokalafdelinger (Aabenraa - Haderslev - Tønder) og med en bestyrelse bestående af kun tre personer. Har du prøvet at lave arrangementer, der foregår lokalt i tre lokalafdelingers dækningsområde. Hvis du tænker hvem kan det / hvem gør det, så er det Kirsten, der skal tænkes på. Uden Kirsten ingen aktivitet i de tre lokalafdelinger og uden Kirsten ingen lokalafdelinger i Aabenraa, Haderslev og Tønder.
Hun er utrættelig og med stort engagement holder hun sammen på Aabenraa lokalafdeling, blandt andet ved at arrangere møder og foredrag med dygtige og interessante foredragsholdere. Kirsten er altid velorienteret og bruger meget tid og energi på at sætte sig ind i så meget som muligt omkring høresagen. Man går aldrig forgæves med høre-spørgsmål til hende, og har hun ikke svar på rede hånd, finder hun ud af det og giver besked. Kirsten er det oplagte valg som Årets frivillig på baggrund af det KÆMPE arbejde, hun udfører.

Henning Færmann

Formand, Holstebro Lokalafdeling og medlem af hovedbestyrelsen

Indstillet af: Tyge Tygesen samt Torben E. Larsen

Begrundelse: Siden Henning Færmann tiltrådte som formand for Høreforeningens lokalafdeling i Holstebro, har der været stor aktivitet i afdelingen i form af tilbud til afdelingens medlemmer. Det skyldes alene Henning Færmann, og for den indsats fortjener han et "skulderklap". Henning er en særdeles aktiv, dygtig og kompetent formand for Holstebro lokalafdeling.

Bemærk: Da Henning Færmann er medlem af hovedbestyrelsen kan han ikke modtage prisen.

Henrik Nielsen

Formand, Horsens Lokalafdeling

Indstillet af: Dina Rosenkjær

Begrundelse: Henrik er en ildsjæl og en fantastisk engageret formand for lokalafdelingen i Horsens. Det er utroligt, hvad den mand (sammen med bestyrelsen) gør for os menige medlemmer. En mere aktiv og sympatisk frontperson, skal man lede længe efter. Han arrangerer det ene fantastiske tilbud efter det andet, så jeg synes bestemt, at Henrik i den grad fortjener et skulderklap. Vil sådan håbe, at Henrik vinder "Årets frivillig 2022".

Lydia Schack

Medlem af Vejen Lokalafdeling

Indstillet af: Ella og Harry Damgaard samt Fanny Ernlund Lassen

Begrundelse: Lydia er gift med Hans Christian Schack som er formand i Vejen Lokalafdeling. Hun fortjener en klap på skulderen, for hun sørger for kaffe og kager, og at det hele er med, når vi er på udflugt og ved andre arrangementer. Hun er en lige så stor del af Høreforeningen som Hans Christian, som ikke kan modtage prisen, da han er med i hovedbestyrelsen. Lydia bakker altid op om Vejens arrangementer og lægger et stort stykke arbejde deri. Uden hende ville det være småt med forplejningen. Hun hygger om gæsterne, så nye føler sig godt tilpas i vores selskab. Det sociale har stor betydning for medlemmernes ve og vel samt for fastholdelse af medlemmerne. Lydia er desuden Hans Christians sufflør, hun sørger for, at han ikke glemmer noget eller nogen.

Helene Svendsen

Formand for Bornholm Lokalafdeling, M&T-kontaktperson om medlem af Hovedbestyrelsen

Indstillet af: Elisabeth Bersås

Begrundelse: Helene gør en stor indsats og har været en stor hjælp for mig, da jeg blev afvist på kommunikationscentret. Hun er altid til at få kontakt med og fortjener et skulderklap.

Bemærk: Da Helene Svendsen er medlem af hovedbestyrelsen kan hun ikke modtage prisen.

Anette Storgaard

Annette Egeskov Storgaard

Formand, Egedal-Furesø Lokalafdeling

Indstillet af: Sigrid Marie Appel

Begrundelse: Annette fortjener en gentagelse fra sidste år, hvor hun blev Årets frivillig. Hun er altid beredvillig til at hjælpe, også med transport, hvis sidste bus er kørt.

Annette Egeskov Storgaard blev i februar udnævnt til Årets frivillig 2021. Læs mere her

Erhvervsaktiveudvalget

Udvalget for erhvervsaktive med høretab

Indstillet af: Jens Wiinholt

Begrundelse: Teamet der planlægger samt står for afvikling af Inspirationsweekend for Erhvervsaktive. De gør det bare godt til gavn for alle deltagere, det er spændende, lærerigt og man får nye vinkler på høresagen.

Hvem kan indstilles?

Prisen gives til en person, der yder eller har ydet en helt særlig indsats til gavn for Høreforeningens medlemmer, enten i forbindelse med en lokalafdelings arbejde, udvalgsarbejde, eller på anden måde har bidraget til udbredelse af kendskabet til Høreforeningen.

Alle, som er medlem af Høreforeningen, kan indstilles til prisen. Bemærk dog, at medlemmer af Høreforeningens hovedbestyrelse ikke kan modtage prisen.

Alle medlemmer, herunder flere medlemmer sammen, kan indstille frivillige til prisen.

Årets frivillig får ud over anerkendelsen også en særlig gave til en værdi af 1.500 kroner. Fejringen finder så vidt muligt sted ved årsmødet i den frivilliges lokalafdeling.

Sådan indstiller du

Bemærk: Fristen for at nominere til Årets frivillig 2022 er overskredet.

Du kan indstille den frivillige, som du synes fortjener et skulderklap, via formularen nederst på denne side. Sidste chance for at indstille er fredag den 3. december 2021.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte organisations- og udviklingskonsulent Linda Dybdal Nielsen, tlf. 69 13 00 10, ldn@hoereforeningen.dk

Vi glæder os til at modtage din indstilling og håber, at du vil dele denne information med andre i Høreforeningen.