Æresmedlem Finn Glud Konradsen er gået bort

Høreforeningens tidligere landsformand blev 95 år.

Æresmedlem Finn Glud Konradsen er gået bort

Høreforeningen har med beklagelse modtaget besked om, at æresmedlem og tidligere landsformand Finn Glud Konradsen er afgået ved døden den 10. marts.

Finn Glud Konradsens engagement for høresagen begyndte, da han var med til at danne Menièreforeningen, der blev lagt ind under Høreforeningen (dengang Landsforeningen for Bedre Hørelse) i 1989.

Som arbejdende landsformand fra 1992-1998 fik han blandt andet afværget det første politiske forsøg på at indføre brugerbetaling på høreapparater.

Et samarbejde med kommunikationsminister Arne Melchior om at udvikle en international teknisk standard til at bruge mobiltelefon med høreapparat og arbejdet for at nedbringe ventelisterne ved hjælp af flere praktikpladser til audiologiassistenterne er også blandt de store resultater.

Efter formandstiden fortsatte Finn Glud Konradsen som frivillig i Høreforeningen. Han var kendt som en meget venlig, resultatorienteret og gavnmild person, der brændte for høresagen og Høreforeningen.

Finn Glud Konradsen tilbragte med stor glæde de sidste år af sit liv på plejehjemmet Skanselyet i Hillerød og døde i en alder af 95 år. Bisættelsen har fundet sted.

Æret være hans minde.

Finn Glud Konradsen