VERDENS HØREDAG 2021: Talkshow med høredilemmaer og underholdning til dig

Høreforeningen markerer Verdens Høredag 3. marts med en buket af digitale tilbud.

VERDENS HØREDAG 2021: Talkshow med høredilemmaer og underholdning til dig

Tiderne er som bekendt fortsat ikke til at mødes fysisk, men det skal ikke forhindre os i at fejre Verdens Høredag den 3. marts med maner!

I år går Verdens Høredag derfor digitalt, og vi har et program klar, der både byder på kulturoplevelser, grin, gode råd, indsigt og politisk debat.

Så mens vi venter på, at vi forhåbentlig snart kan vende tilbage til en mere normal verden, håber vi, at I vil fordrive lidt af tiden med vores digitale Verdens Høredag.

Vi tyvstarter allerede den 2. marts, hvor du kan se eller gense nytårskoncerten med musicalstjernen Isabel Schwartzbach:

Program for Verdens Høredag 2021

2. marts - tilgængeligt fra kl. 20 her på hjemmesiden - koncert: Se eller gense Isabel Schwartzbachs nytårskoncert, som blev afholdt under Høreforeningens digitale nytårskur i januar. Isabel Schwartzbach har bl.a. medvirket i The Sound of Music, Phantom of the Opera og senest i Spillemand på en Tagryg på Det Ny Teater i København.

3. marts kl. 7.10 på TV2 - Go'Morgen Danmark: Høreforeningens landsformand gæster Go’Morgen Danmark studiet til en snak om, hvor svært det er at have en hørenedsættelse, når alle bruger mundbind. Oticon har lavet en undersøgelse, der bl.a. viser, at 2 ud af 3 danskere oplever, at det er svært at høre, når der bruges mundbind. Kig med kl. 07.10 på TV2 Go’Morgen Danmark eller på TV2 Play, hvor indslaget også vil kunne ses efterfølgende. Opdatering: Læs nyhed om indslaget her.

3. marts - tilgængeligt fra kl. 10 her på hjemmesiden - Talkshow: Et veloplagt panel bestående af skuespiller Lisbet Dahl, tegner og forfatter Nikoline Werdelin, komiker Dan Andersen og Høreforeningens landsformand diskuterer dine høredilemmaer, når Høreforeningen præsenterer Café Hvabehar - et talkshow, der kommer vidt omkring. Skal høreapparaterne både med på date og helt med ind i soveværelset? Hvad gør man, når man er kommet til at love noget, fordi man har hørt forkert? Hvordan tackler man en svigermor, der ikke tager hensyn til ens hørenedsættelse? Og hvordan med kollegerne på jobbet, der snakker ørerne af en i frokostpausen? Eller folk der bliver sure på en i supermarkedet, fordi man ikke kan høre, hvad de siger med mundbind på? Se panelets gode og sjove bud i Café Hvabehar. Alle i panelet har hørenedsættelse og byder ind med egne erfaringer.

Du kan se en lille smagsprøve på Café Hvabehar her:

3. marts fra kl. 14-16 - Digitalt valgkampsmøde: Arbejdsgruppe for Fremtidens Hørerehabilitering skyder den regionale valgkamp i gang. Du inviteres til digitalt valgkampsmøde med indlæg fra eksperter og politisk duel med kendte regionspolitikere. Deltag i debatten og vær med til at markere Verdens Høredag. Opdatering: Læs reportage fra arrangementet her

3. marts - tilgængeligt i 24 timer fra kl. 17 her på hjemmesiden - Stand up show:
Komiker Dan Andersen har lavet et show særligt til Høreforeningen. Her tager  han os med på sin rejse med at få høreapparater, hvilket han har taget tilløb til i ca. 10 år og fik for et ½ år siden. Showet handler blandt andet om, når der går sport i at klare sig godt til høreprøven, at finde ud af, at ens fryser siger lyde, og at lydløse prutter ikke eksisterer. I sidste del af showet bevæger vi os ned under bæltestedet, som stand up jo ofte har for vane.

Hvordan kan man se tingene?

Det digitale valgkampsmøde kræver tilmelding via mail, se mere her.

Indslaget i Go'Morgen Danmark kan ses 3. marts kl. 07.10 på TV2 eller på TV2 Play, hvor indslaget også vil kunne ses efterfølgende.

Alle de andre aktiviteter vil kunne ses her på Høreforeningens hjemmeside efter ovenstående plan. Bemærk, at showet med Dan Andersen pga. rettigheder kun er tilgængeligt i 24 timer fra det frigives den 3. marts kl. 17. Så husk at få det set, inden det er for sent!

Høreapparater er ikke altid nok

Kort efter Verdens Høredag vil vi lægge en informativ video ud om høretekniske hjælpemidler. Vi interviewer en hørekonsulent, der vil fortælle om de forskellige muligheder i forhold til at få ekstra hjælp til at høre.

Vi glæder os til at fejre Verdens Høredag med jer!

Lagt på 24. februar 2021

Webdesign og udvikling / SYNERGI