Undskyld, hvad sagde du?

HK sætter fokus på hørenedsættelse.

Undskyld, hvad sagde du?

Knap hver 10. af alle HK/Privat-medlemmer oplever, at deres hørelse har negativ indflydelse på deres arbejdsdag. Det viser en ny undersøgelse, som HK/Privat har fået foretaget. 22 procent svarer, at det af og til sker, at de ikke har forstået det hele af en samtale på deres arbejdsplads, fordi de ikke kunne høre alt, der blev sagt.

Høreforeningens landsformand Majbritt Garbul Tobberup samt vores lokalformand i Jammerbugt Mona Skov Jensen medvirker begge i det tema, som HK/Privat har udarbejdet.

- Hvis du hører dårligt, føler du, at du skal dobbelttjekke alt for at være sikker på, hvad det var, der blev sagt. Der er ikke noget mere pinligt og frustrerende, end hvis du kalder Søren, du lige har mødt, for Jørgen. Derfor kan selv almindelig smalltalk i pauserne være en prøvelse af format, hvor du allerede inden tænker ”åh nej, nu skal jeg til det igen”, siger Majbritt Garbul Tobberup blandt andet.

Gå til temaet på HK's hjemmeside.

Lagt på 7. juni 2018

Foto: Lisbeth Holten