Troels Lund Poulsen på besøg

Beskæftigelsesministeren mødte handicaporganisationer og fik viden om mennesker med høretabs udfordringer.

Troels Lund Poulsen på besøg

Høreforeningen var med, da beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen i dag på et møde i Danske Handicaporganisationer fortalte, at regeringen kommer med et handicappolitisk udspil for beskæftigelse i maj 2018.

Troels Lund Poulsens ønske er et arbejdsmarked, der rækker ud, så flere mennesker med handicap bliver en del af arbejdsmarkedet. Han annoncerede en grundig oprydning i den komplicerede lovjungle, der gælder på området. Desuden vil han have virksomhederne langt mere på banen.

Der var overvejende positive toner fra de mange fremmødte handicaporganisationer til regeringens visioner. Fra Høreforeningen gjorde vi dog også opmærksom på, at vi har mennesker med høretab på arbejdsmarkedet, der oplever at miste deres job eller selv trække sig tidligt fra arbejdsmarkedet pga. de lange ventetider på behandling med høreapparat. Troels Lund Poulsen anerkendte, at ventetiderne er blevet urimelig lange og sagde specifikt, at regeringen har som sit mål at finde en løsning. Den glæder vi os til at se.

Lagt på 8. februar 2018