Temadage om teleslynger

Gratis arrangement for Høreforeningens medlemmer.

Temadage om teleslynger

Høreforeningen har modtaget denne invitation fra Firmaet Sicom, der afholder to gratis temadage om teleslynger særligt tilrettelagt for Høreforeningens medlemmer:

Ved du, hvad du bør vide om teleslynger?

Vidste du, at der ved mange fejlmeldinger på teleslyngeanlæg viser sig at være fejl på høreapparatet? Eller at de fleste fejl på anlægget handler om forkerte indstillinger? Og hvordan retter du dem? Ved du, hvordan metal påvirker et teleslyngeapparat – og at et sofabord i glas og metal kan være grunden til, at lyden fra den teleslynge, der er koblet til dit tv ikke går ordentligt igennem?

I Danmark er det lovpligtigt at have installeret teleslynge (eller en tilsvarende ydelse) i alle offentligt tilgængelige rum. Det betyder dog ikke, at installationerne altid lever op til gældende standarder – eller at de overhovedet er slået til.
Hos Sicom A/S ønsker vi, at mennesker med høretab får lige adgang til begivenheder i det offentlige rum. Dette forsøger vi bl.a. at sikre ved at hjælpe alle aktører fra installatører og bygherrer til personale og brugere til at være godt klædt på, når det kommer til teleslynger og brugen af disse.

I oktober afholder vi to temadage særligt tilrettelagt for Høreforeningens medlemmer. Temadagene vil blive afholdt den 10. oktober kl. 9-12 i vores afdeling i Galten, nær Aarhus og den 12. oktober kl. 9-12 i vores afdeling i Rødovre.

Programmet vil dække følgende:

1. hvad er en teleslynge (herunder standarder på området)
2. hvor skal der være en teleslynge (herunder lovgivning)
3. hvordan afprøver man en teleslynge (herunder problemløsning, fejlfinding etc.)
4. Introduktion til Loopworks (beregnings- og målingsystem)

Der vil selvfølgelig være god plads til spørgsmål og konkrete problemstillinger.

Det er gratis at deltage i mødet, som slutter med en let frokost.
Det vil ved mødet være muligt at købe en R1 feltstyrkemåler med Loopworks (jf. pkt. 4 i programmet) til en særpris på 680 kr. ekskl. moms (normalpris: 2.640,00 kr. ekskl. moms). Ønskes en sådan, er det en fordel at bestille den ved tilmelding.

Tilmelding til mødet kan ske på ht@sicom.dk eller tlf. 7020 8422. Husk at angive om du vil deltage i Galten eller Rødovre.

Lagt på 20. september 2017