Stort mediefokus på høreproblemer og ventetider på høreapparater

Få overblikket her.

Stort mediefokus på høreproblemer og ventetider på høreapparater

Der er i disse dage stor interesse for høreområdet fra mediernes side. Særligt ventetider på høreapparatbehandling trækker overskrifter. Men også erkendelse af høretab var på dagsordenen, da Høreforeningens landsformand Majbritt Garbul Tobberup i torsdags gæstede Go' aften Danmark.

Her fik Majbritt en god snak med vært Felix Schmidt samt skuespillerinden Lisbet Dahl om at bruge høreapparater, og hvilke konsekvenser det kan have at høre dårligt. Og ikke mindst om, at det er vigtigt at få undersøgt sin hørelse, hvis man har mistanke om, at den er nedsat. Du kan se indslaget, hvis du har TV2 Play. (Bemærk, at det desværre ikke er tekstet.)

Majbritte Garbul Tobberup og Lisbet Dahl

Ventetider igen i fokus på DR og TV Øst

Både DR og TV Øst satte i går endnu engang fokus på de lange ventetider på høreapparatbehandling på de offentlige høreklinikker.

P4 København bragte i deres morgenflade interviews med vores landsformand samt Søren Skriver Tillisch, der venter på nye høreapparater. Desuden blev formanden for Region Hovedstadens Sundhedsudvalg interviewet. DR bragte desuden denne artikel på deres hjemmeside: Fortsat lang ventetid på høreapparater: Der er tusindvis foran dig i køen

Søren Skriver Tillisch har overvejet selv at gå ud og købe nyt høreapparat, men det virker fjollet at være nødt til, når man er berettiget til hjælpen.
En af Høreforeningens høreguider, Søren Skriver Tillisch, venter lige nu på nye høreapparater fra Bispebjerg Hospital. Han kan tidligst få en tid til august. Søren arbejder til daglig som lærer og oplever, at hans nuværende apparater ind i mellem sætter ud, hvilket bl.a. giver ham udfordringer på jobbet.

I DR's sene TV-Avis kl. 21.30 medvirkede Søren Skriver Tillisch igen. Her var fokus på forskellene i ventetider forskellige steder i Danmark (tekster kan slås til):

TV Avisen Søren Skriver Tillisch

Agnes har ventet i næsten to år

I går aftes kunne man se dette indslag på TV Øst om Agnes Munkhøj Nielsen, der har ventet på nye høreapparater i næsten to år via Slagelse Sygehus. Indslaget begynder 5 minutter og 19 sekunder inde i udsendelsen:

TV Øst Agnes Munkhøj Nielsen

Bemærk, at indslaget desværre ikke er tekstet. Du kan læse den tilhørende artikel på TV Øst hjemmeside her: Lang ventetid på høreapparater - Agnes har ventet i næsten to år

Se også:

Ventetiden på høreapparater stiger - igen

Regionsrådsformand om ventelister på høreapparater: - Vi ser en pukkel fra tidligere

Ventetiden på høreapparater stiger igen - Anne-Lise har ventet siden sommer

Lagt på 26. februar 2019