Se hvilke danske film der produceres med tekster

På Det Danske Filminstituts oversigt over kommende danske film, kan man nu se, hvilke film biograferne har mulighed for at vise med tekster.

Se hvilke danske film der produceres med tekster

På opfordring fra Høreforeningen har Det Danske Filminstitut tilføjet en kolonne i deres oversigt over kommende danske film. I kolonnen er det anført, om filmen også laves i en tekstet kopi, så biograferne har mulighed for at vise den med undertekster. Det giver dig mulighed for i god tid at gå til din lokale biograf og bede dem sætte tekstede forestillinger op af filmen. Oversigten vil blive opdateret løbende.

Se oversigten her.

Tekstede kopier af alle film fra 2018

1. juli i år blev det et krav, at der skal laves en tekstet kopi af alle dansksprogede film, der modtager støtte - hvilket i praksis betyder alle danske film. Det vil sige, at de film, der har søgt om støtte fra 1. juli og fremefter skal overholde tekstningskravet. Men da filmene først skal produceres, vil det reelt først være fra omkring 2018, at brugerne kan regne med, at der findes tekstede kopier af alle danske film. Indtil da, kan du orientere dig via oversigten fra Det Danske Filminstitut.

Lagt på 4. november 2016