Sådan tekster DR og TV2 OL i Rio

OL i Rio står for døren og begivenheden dækkes massivt af både DR og TV2. Få overblikket over, hvilke udsendelser du har mulighed for at se med tekster.

Sådan tekster DR og TV2 OL i Rio

Verdens største sportsbegivenhed går officielt i gang i morgen med åbningsceremoni på Estadio Maracaná i Rio de Janeiro. DR og TV2 dækker de olympiske lege intenst både på deres tv-kanaler, hjemmesider og streamingtjenester.

Høreforeningen har i forløbet op til OL via vores deltagelse i kanalernes brugerråd været i dialog omkring tekstningen, og vi har nu fået denne udmelding fra de to kanaler:

DR fortæller, at de som udgangspunkt live-tekster alle direkte samt forskudte OL-programmer på DR1 og DR3. Det vil sige livetekstning fra omkring midt på dagen indtil konkurrencerne er færdige omkring kl. 3-6 om natten. Derudover vil DR tekste et sammendrag, som kun udgives på dr.dk/tv hver morgen. Her vil teksterne dog formodentlig komme på nettet senere end selve programmet publiceres.

TV2 livetekster alle OL-studieudsendelser mellem kl. 17 og 22. I alt ca. 50 udsendelser. Derudover tekster de genudsendelsen af åbningshøjtideligheden, som sendes lørdag den 6. august kl. 10.08-13.25. Man har valgt at tekste genudsendelsen i stedet for den direkte transmission, da denne finder sted natten til lørdag. Derudover tekstes "Farvel OL", som sendes søndag den 21. august kl. 22-23.30.

Lagt på 4. august 2016