Requiem og Underkastelse sættes op med tekster på Betty Nansen Teatret

Tilgængeligt teater.

Requiem og Underkastelse sættes op med tekster på Betty Nansen Teatret

Betty Nansen Teatret i København tekster på en række spilledage deres to kommende forestillinger Requiem og Underkastelse. Tekstningen sker via en app, som man gratis kan downloade til sin smartphone.

Requiem - 80 historier om dit sande jeg -, der bygger på romanen af Per Hultberg, er en tempofyldt forestilling med løbebånd, drejescener mv. I Hultbergs mesterværk får vi lov at kigge ind til det forbudte. Ind til hadet, forurettelsen, jalousien og mindreværdet, som flertallet oplever, men fåtallet indrømmer. I stykket medvirker bl.a. Lise Baastrup, Solbjørg Højfeldt, Olaf Johannesen og Steen Stig Lommer.

Requiem vises med tekster fra 30. januar – 18. februar.

Underkastelse er en ny monolog med Lars Brygmann baseret på den franske forfatter Michel Houellebecqs roman af samme navn om den nutidige intellektuelle europæiske mands undergang.

Underkastelse vises med tekster fra 23. marts til 7. april. (Bemærk: Vi har fået forkert info fra teatret og havde derfor i første omgang skrevet fra 20. marts. Men dette er ikke korrekt, så bestil først billetter fra 23. marts!)

Der vil være et begrænset antal tablets til udlån til dem, der ikke har en smartphone.

Læs mere om begge forestillinger og bestil billetter på teatrets hjemmeside. HUSK at bestille billetter til en af de dage, der tekstes (begge forestillinger er uden tekster de første dage i spilleperioden).

Sådan bruger du app'en

•  Medbring din smartphone eller tablet. Hvis du ikke har en smartphone, råder teatret over låneapparater.
•  Download på forhånd den gratis app ”Thea” fra App Store eller Google Play (Søg på Thea Dogood).
•  Kom i god tid til teatret og henvend dig til vores helpdesk i foyeren.

Requiem

Underkastelse