Politikere med høretab 2018

I anledning af Verdens Høredag blev folketingspolitikere igen i år udstyret med høretab.

Se video fra eventen her.

Folketingspolitikere med høretab

Høreforeningen og arbejdsgruppen for en bedre hørerehabilitering afholdt fredag den 2. marts en event på Christiansborg, hvor to folketingspolitikere, Karina Adsbøl, DF og Pernille Sachnoor, Alternativet, blev udstyret med et fiktivt høretab.

Se video fra dagen her:

Erfaringer og WHO

Politikerne delte efter seancen, hvor de fik specialtilpassede ørepropper i ørerne, deres oplevelser på en minikonference, hvor også koordinator Manfred Huber fra WHOs afdeling for sund aldring, handicap og non-kommunikative lidelser gav vigtige informationer om høretabstruslerne i fremtiden. Han kunne bl.a. fortælle, at de vestlige lande også står over for et boom i antallet af høreudfordrede, især fordi vi får langt flere ældre i fremtiden.

Forslag til ny behandlingsvej

Efterfølgende præsenterede arbejdsgruppen for bedre hørerehabilitering et forslag til en ny behandlingsvej på høreområdet, som bl.a. indeholder en central, digital placering af bruger-oplysninger og lettere måder at få høreapparater på.

Arrangement var besøgt af ca. 50 interessenter fra høreområdet og sluttede med en kort, men livlig debat.

Lagt på 3. marts 2018.