Nyt høreapparatsortiment

Se hvilke apparater du kan få på de offentlige høreklinikker fra den 1. december.

Nyt høreapparatsortiment

Høreforeningen har modtaget en opdateret oversigt over, hvilke høreapparater, der kan fås på de offentlige høreklinikker eller hos puljeklinikkerne. Den nye oversigt er gældende fra 1. december 2021. Oversigten justeres hvert halve år.

Som noget nyt kan nævnes, at Bernafon supplerer sortimentet med Bernafon Alpha.

Du kan se den nye oversigt her. (Brug zoom-funktionen i pdf-dokumentet til at gøre teksten større).

Lavet til fagfolk

Oversigten henvender sig til klinikpersonale og kan derfor være svær at forstå som almindelig bruger. Men for den erfarne høreapparat-bruger, kan den være god at orientere sig i, hvis man fx ønsker at tjekke om et bestemt apparat kan fås på de offentlige klinikker.

Ikke frit valg

Høreapparaterne vælges på baggrund af brugerens individuelle behov i dialog mellem klinikpersonalet og brugeren. Der er altså ikke tale om, at man som bruger kan vælge frit, da der kan være flere forhold, der gør sig gældende. Men oversigten giver et overblik over, hvilke apparater klinikkerne har til rådighed.

Lagt på 2. december 2021