Ny hjemmeside med video-guider til høreapparatbrugere

Hjemmesiden hørerehab.dk er gået i luften.

Ny hjemmeside med video-guider til høreapparatbrugere

Region Syddanmarks Center for Kommunikation og Velfærdsteknologi har i samarbejde med regionens Enhed for E-læring udviklet en hjemmeside med råd og vejledning.

- Mange mennesker kan opleve høreapparater som tekniske og komplicerede. Med HøreRehab.dk vil vi gerne være med til at gøre brugere af høreapparater mere selvhjulpne og mere uafhængige. Derfor har vi på HøreRehab.dk lavet nogle små, letforståelige videoer, der giver gode råd til, hvordan man bedst kommunikerer med en hørenedsættelse, og hvordan man betjener og vedligeholder høreapparater, siger Jan Hoedt, der er afdelingsleder i hørerådgivningen under Center for Kommunikation og Velfærdsteknologi.

Selvom HøreRehab.dk er udviklet til borgere i Region Syddanmark, kan den bruges af borgere i hele landet, videoerne er tekstede, og hjemmesiden er overskuelig og nem at gå til. Høreforeningen anbefaler, at man bruger hjemmesiden som et supplement til høreapparats-brugsanvisninger samt de informationer, man kan finde på Høreforeningens hjemmeside.

Gå til HøreRehab.dk

Lagt på 14. september 2017