Nørrebro Teater sætter tekster på ET JULEEVENTYR

Tilgængeligt teater med danske tekster og udlån af FM-udstyr.

Nørrebro Teater sætter tekster på ET JULEEVENTYR

En tur i teatret er for mange danskere en fast del af juletraditionerne. Men har man en hørenedsættelse, kan det være svært eller helt umuligt at følge med i, hvad der bliver sagt oppe på scenen. Det gør Nørrebro Teater nu noget ved, da de har valgt at tekste forestillingen ET JULEEVENTYR hver onsdag og lørdag i spilleperioden.

Teaterdirektør Mette Wolf siger:

”En forestilling kan være nok så god eller en skuespiller nok så sublim, men hvis man har svært ved at høre, hvad der foregår, er det jo omsonst. Jeg mener, det er vores pligt at gøre noget ved det - også når det ikke er nok at bede skuespillerne om at tale tydeligere. Vi skal fjerne alle de barrierer, der kunne stå i vejen for, at man går ind på Nørrebro Teater. Derfor er jeg så stolt over, at vi i partnerskab med Oticon og med flere fondes hjælp kan tekste ET JULEEVENTYR og det endda med en teknologi, som er enkel og brugervenlig. Vi siger om ET JULEEVENTYR, at det er en forestilling for hele familien uanset alder eller baggrund. Med tekstningen for personer med nedsat hørelse kan vi holde, hvad vi har lovet. Det er jeg meget taknemmelig for, og jeg ser frem til at få reaktioner og blive klogere på, hvordan vores publikum har oplevet det.”

Nørrebro Teater har sat Charles Dickens klassiker op med skuespiller Mette Horn i hovedrollen som Scrooge, den mavesure gamle gnier, der hader jul. Læs mere om forestillingen her.

Sådan får du tekster på

Tekstningen foregår via app'en Thea Dogood, som du downloader til din smartphone. Det er også muligt at låne en tablet på teatret. Husk at købe billet til en af de dage, hvor der er tekster på. ET JULEEVENTYR tekstes på dansk hver onsdag og lørdag i spilleperioden.

Nørrebro Teater tilbyder også, at du kan låne FM-udstyr, og de råder over otte sæt, som trådløst overfører lyd fra teatrets højttaleranlæg til modtageren.

Læs mere om tekstning og lån af FM-udstyr her.

Tekstning og FM-system er muliggjort i partnerskab med Oticon og med støtte fra Oticon Medical, Otto Bruuns Fond, Spar Nord Fonden og William Demant Fonden.

ET JULEEVENTYR

Fotos Büro Jantzen / Nørrebro Teater