Mød Høreforeningen på Ungdommens Folkemøde

Høreforeningen stiller skarpt på de unges høreskader på Ungdommens Folkemøde i Valby 6.-8. september.

Mød Høreforeningen på Ungdommens Folkemøde

Knalder du også.....for højt op for musikken?

Det spørgsmål får en masse unge stillet den første weekend i september. Høreforeningen gør i år en ekstra indsats for at gøre ungdommen opmærksom på den enorme risiko for høreskader.
På Ungdommens Folkemøde i Valbyparken 6.-8. september vil foreningen have fat i de unge og med dialog og underholdning få dem til at forstå, hvornår der er risiko for høreskader, og hvad en høreskade kan have af konsekvenser. Fokus vil være på tinnitus og støjskader, og nogle af landets største eksperter på områderne vil være at finde i Høreforeningens telt på pladsen:

• Gert Ravn, Delta: Ekspert i teknologi og høreskader
  • Susanne Nemholt: Audiologopæd og forsker i tinnitus og lydoverfølsomhed
  • Dorte Hammeshøi: Professor i akustik på Aalborg Universitet

Via en masse forskellige aktiviteter sætter vi fokus på støj og høreskader og torsdag og fredag har 35 unge tilmeldt sig en workshop, hvor de skal hjælpe Høreforeningen med at designe en kampagne, der skal forebygge høreskader.

Alle dagene kan man desuden møde unge frivillige fra Høreforeningen og ikke mindst Valdemar – mannequinen fra Aalborg Universitet, der kan måle, hvor højt mobiltelefoner spiller.

Lørdag spiller musikeren Blak, ham med sangen "Nede Mette", fordi alle med den rette adfærd kan nyde musik uden at risikere høreskader.

Demokratifestival

Ungdommens Folkemøde er en årlig demokratifestival for unge, der i år har vokset sig større og bliver afholdt i Valbyparken. Gennem deltagelse, samtale og fællesskab skal unge sammen udforske demokratisk deltagelse og medborgerskab, og der forventes besøg af 35.000 unge fra bl.a. gymnasierne. Programmet er velspækket med både statsminister, andre toppolitikere, journalister, og organisationer og politiske partier vil være at træffe på pladsen. Over 500 events vil foregå over dagene hos de forskellige stadeholdere.

Praktisk information

Ungdommens Folkemøde afholdes i Valbyparken på det område, der kaldes "Gryden - festivalpladsen" fra den 6.-8. september 2018. Festivalpladsen er åben torsdag og fredag klokken 9-16 og lørdag klokken 11-18. Deltagelse er gratis og kræver ingen tilmelding!

Vær med til at tjekke tilgængeligheden på Ungdommens Folkemøde

SUMH (Sammenslutningen af Unge Med Handicap) hjælper Ungdommens Folkemøde med at tjekke, hvordan det går med at holde festivalpladsen tilgængelig, og derfor har vi brug for din hjælp som frivillig! Som ’mystery shopper’ skal du sammen med andre unge bevæge dig rundt på pladsen og løbende vurdere tilgængeligheden i forskellige situationer. Fx om der er gode muligheder for at komme på toilettet? Hvordan skiltningen er rundt på pladsen? Og om der er nogen, du kan spørge om hjælp?

Hvad kræver det af dig?

• Du har mulighed for at tage en tur på Ungdommens Folkemøde i løbet af dagene d. 6.-8. september
    (Festivalpladsen er åben torsdag-fredag kl. 9-16 og lørdag kl. 11-18).
  • Du udfylder et tilgængelighedsskema og sender det til SUMH i efter folkemødet
  • Du tilmelder dig som frivillig til Lisa på lisa@sumh.dk / tlf. 61 67 76 89.

Lagt på 23. august 2018