Kom med til Åbent Hospital 3. september

Tjek høretilgængeligheden ved de kommende hospitals-udvidelser.

Kom med til Åbent Hospital 3. september

Den 3. september 2017 mellem kl. 10 og 13 slår 19 af landets hospitaler dørene op for borgerne. Arrangementet er et led i, at regionerne ønsker at sætte spot på de igangværende hospitalsbyggerier og udviklingen af hospitalerne frem til 2025. Der vil være forskellige aktiviteter, også for børn. Man kan fx opleve en ny akutmodtagelse, robotter, helende arkitektur, smagsprøver på patientmad og meget andet.

Her kan du få et overblik over de forskellige arrangementer.

Tjek tilgængeligheden

Arrangementet er også en mulighed for at tjekke, hvordan tilgængelighed i forbindelse med hørenedsættelse tænktes ind i hospitalsbyggerierne. Er der fx installeret teleslynger ved skranker og er der mobile teleslynger og andre hørehjælpemidler til rådighed? Er der tænkt i akustik, støjdæmpning og hensigtsmæssig belysning? Se evt. Høreforeningens Gode råd til kommunikation med patienter med høretab, som vi lancerede som en del af vores hospitalskampagne "Husk patienter med høretab" sidste sommer.

Hospitalsbyggerierne

Frem mod 2025 bygger, ombygger og gentænker regionerne vores hospitaler med det sigte at få et fremtidssikret hospitalsvæsen, hvor patienterne er i centrum. Hospitalsbyggerierne bliver kaldt for Danmarkshistoriens største byggeprojekt siden kirkebyggerierne i 1100-tallet.

Lagt på 21. august 2017