Kirsten er Årets Frivillig

Lokalformanden for fire sønderjyske kommuner løb med titlen.

Kirsten er Årets Frivillig

Mandag aften uddelte Høreforeningen prisen for Årets frivillig 2022. Denne gang i Aabenraa, hvor lokalformand Kirsten J. Jensen fik prisen for sit utrættelige arbejde for Høreforeningen i hele fire kommuner i Sønderjylland.

Prisen gives til en person, der yder en helt særlig indsats til gavn for Høreforeningens medlemmer, enten i forbindelse med en lokalafdelings arbejde, udvalgsarbejde, eller på anden måde har bidraget til udbredelse af kendskabet til Høreforeningen.

Kirsten J. Jensen, der selv har hørt dårligt siden 8-års alderen, blev formand for lokalafdelingen i 2016. Senest har hun påtaget sig ansvaret for, at også medlemmerne i Sønderborg kan finde et fællesskab, efter deres lokalafdeling lukkede ned.

- Du er en ildsjæl, der brænder for høresagen. Og du sørger for et højt aktivitetsniveau, ja selv under corona, har du holdt fanen højt, sagde landsformand Majbritt Garbul Tobebrup, da hun i går aftes overrakte prisen i Folkehjemmets smukke lokaler i Aabenraa.

- Jeg er meget overrasket og glad. Det havde jeg slet ikke ventet. Arbejdet med Høreforeningen har givet mig meget. Jeg er selv blevet klog på muligheder og kan give min viden videre, sagde en glad Kirsten J. Jensen, der har været indstillet hvert år til prisen af glade medlemmer.

Kirsten Jensen

Foto: Palle Peter Skov.