Ildsjæle søges

To ledige pladser i Døvblevne- og Tolkebrugerudvalget

Ildsjæle søges

Høreforeningens Døvblevne- og Tolkebrugerudvalg søger to ildsjæle med interesse for de store høretab. Engagementet involverer først og fremmest Totalkommunikation, som går ud på at anvende alle tilgængelige former for kommunikation (støttetegn såvel som lyd) med en prioritering som afhænger af den øjeblikkelige situation.

Vi har fokus på tolkeområdet (herunder skrivetolkning) og visuelle kommunikationsformer, men vi interesserer os også for kraftige høreapparater, cochlear implant og tekniske hjælpemidler dog i samarbejde med andre udvalg. Vi arrangerer også stævner/weekender for mennesker med store høretab.

Arbejdet som udvalgsmedlem byder på mange forskellige opgaver, og vi mødes 3 – 4 gange om året, mest i Høje Tåstrup, men også gerne andre steder i landet.

Hvis du er interesseret, eller ønsker nærmere oplysninger, så send venligst en beskrivelse af din baggrund til Høreforeningens sekretariat via br@hoereforeningen.dk. Hvis du angiver, at du er interesseret, vil din henvendelse blive forelagt udvalget og Hovedbestyrelsen.

Lagt på 25. april 2018