Husk skrivetolkning til valgmøder

Det er gratis at få en skrivetolk ud til et politisk møde.

Husk skrivetolkning til valgmøder

Valgkampen op til Regional- og Kommunalvalget 21. november er i fuld gang, og der er derfor også mulighed for at deltage i politiske debatmøder over hele landet. Husk, at du kan få skrivetolk til valgmøderne. Det er gratis både for dig som tolkebruger og for arrangøren, da politiske møder hører under det, der hedder social tolkning, og derfor betales af Den Nationale Tolkemyndighed.

Bestil en skrivetolk her.

Kontakt Høreforeningens Tolkeformidling, hvis du har spørgsmål omkring bevilling.

Hvad er skrivetolkning?

En skrivetolk skriver alt, hvad der bliver sagt, så en person med hørenedsættelse kan følge med i samtalen på en skærm.

Hvis du har problemer med at høre til fx møder, foredrag, fester, samtaler eller i andre sammenhænge, så kan en skrivetolk være en god løsning.

Skrivetolkning bliver fx brugt til møder, kurser, lægesamtaler eller sociale begivenheder. Ved arrangementer med mange tolkebrugere vises tolkens tekst på storskærm. Når der er en enkelt eller to tolkebrugere, vises teksten på en almindelig computerskærm eller en iPad, som tolkebrugeren sidder med.

Skrivetolkning

Hvem bruger skrivetolk?

Den typiske skrivetolkebruger har en moderat til svær hørenedsættelse, men alle med hørenedsættelse kan have gavn af skrivetolkning. Hvis du har dårligt syn, kan skriftstørrelse, skriftfarve og baggrundsfarve på skærmen tilpasses dit behov.

Lagt på 3. november 2017