Høreforeningen udstiller

Udstilling om støj, tinnitus og hørelse i Handicaporganisationernes Hus.

Høreforeningen udstiller

Når man træder ind i Handicaporganisationernes Hus i Taastrup, hvor Høreforeningen har til huse, vil man i denne tid blive mødt af Høreforeningens udstilling om støj, tinnitus og hørelse.

Billederne blev første gang udstillet i Høreforeningens telt på Ungdommens Folkemøde, der fandt sted i begyndelsen af september. Her satte Høreforeningen fokus på støj og forebyggelse af høreskader blandt børn og unge og risikoen ved at lytte til høj musik.

En stille verden

Billederne på venstre side af væggen er af billedkunstner og fotograf Birgitta Steen. Billederne er en del af hendes udstillingen "En stille verden", og Høreforeningen har fået lov til at lave et genoptryk af seks af billederne fra udstillingen. Med billederne stiller hun både skarpt på høreproblemer, tinnitus, forebyggelse og måden, man kan kommunikere på. Meningen med udstillingen ”En stille verden” er at gøre flere bevidst om faren ved at lytte til for høj musik.

– Farer vi ikke opdager, før det er for sent, fordi disse musikvaner er blevet så almindelige. Jeg vil for alt i verden spare så mange børn og unge som muligt for at skulle leve med dette irriterende usynlige handicap, sagde kunstneren til Høreforeningens medlemsblad Hørelsen, der bragte en artikel om hendes billeder i 2015.

Høreforeningens udstilling vil være at finde i Handicaporganisationernes Hus i ca. en måned.

Lagt på 19. september 2018